Bilresa; Kristianstad - Falun. 60 mil

Hej Bloggen!

Sorry att jag inte uppdaterade igår - kom inte in på nätet igår.

Hur som gick bilresan superfint! Tro mig - det är inte så hemskt som det kan verka att åka 120 mil. Konsten är att stanna ofta. Du kommer att få uppleva & se mycket - tro mig!


Utan för Gränna hittade jag blåbär!
Gick ut en bit i skogen vid macken ( ville röra på benen lite innan det blev gummi-varning) & det var hur mycket blåbär som helst (i Norrland däremot fanns det inte blåbär!) Blåbär är inte det bästa jag vet - är snarare en hallon och jordgubbstjej. Vad tycker ni? Jag tycker att blåbär är mycket vackra.


Vi stannade i Vadstena - en mysig liten stad känt för sitt Vasa-slott & klostret. Det roligaste i Vadstena var att vi såg kineser äta kinamat med pinnar (ni vet Take Awayboxar) Småskratt.


Inne på klostergården. Vad tror ni jag såg?


Är det någon som ser var detta är någonstans! Den som vet belönas med en länkning!
Det är en stor, inhängad plats som är berömt i Sverige. Staden det ligger i börjar på K. Lanskapet på N.

JULIA (som jag gick i samma klass som i ettan) visste att det är fängelset i Kumla.

Bil ska det vara - mil efter mil. Tacka min rosa skönhet som utgör underhållning på högsta nivån! Tacka radion som kommer med musik & pappa som är trevlig att samtala med.


En glad Lena i Falun! Älskade, fantastiska Falun (ja, jag har rötter där) jösses vad jag skulle velat ha stannat där. En av Sveriges absolut bästa stader. Utan tvekan.

Har fått kommentarer om att Umeå inte är Norrland. Haha, för mig - en skåning - är Umeå Norrland. Jag har ju inte varit ovanför Dalarna innan!

Later.

Kommentarer
Postat av: mmautildah

Ja jag bor utanför ystad :)

åh har du kul i falun ?:)

2009-08-24 @ 23:06:54
URL: http://mmautildah.blogg.se/
Postat av: patrik

Tack:D



haha vilken email ruta?(A)

2009-08-24 @ 23:13:15
URL: http://putteisback.blogg.se/
Postat av: JONNA

sv: hihi åh tack! :)



falun är så underbart!

2009-08-24 @ 23:31:19
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Kristina

He he he, trippade förbi din blogg en stund. Jag gissar på att den inhängnade platsen ligger i Kumla, Närke. Hoppas att du har det bra, vi ses nästa vecka. :)

2009-08-25 @ 18:59:43
Postat av: Julia

Kan det vara fängelset i Kumla? ;)

2009-08-25 @ 20:58:22
URL: http://juliafriman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0