Lucia;

Hej Bloggen!

Var är värmen? Jisses, var är värmen? Imorse när jag gick till skolan, iklädd min oversizade halsduk, var det så kallt så jag för en stund glömde att jag var i Spanien. Åh, vad jag saknar värmen i Sverige! Vad är detta, finns det värme i Sverige? Ja, inomhus!!!

Nu ska vi inte vara allt för pessimisstiska. Snart får jag gotta mig i svenska uppvärmda hus (!). Det är faktiskt bara 3 skoldagar kvar. Om en timme skriver jag mitt sista prov detta år, och tro mig - det har varit många under 2009. Sedan... sedan, åh.. dags för packning! Jag avskyr packning... och därför tänker jag leka smart och börja redan idag, då räcker det med lite jobb varje dag.

Och så var det Lucia i helgen. Har ni haft en mysig lussekväll? Har sett lucia med levande ljus och lyssnar på svenska julsånger även här. Det är annorlunda i Spanien, vackrare på något sätt. Kan bero på att det är så vanligt i Sverige att man inte reflekterar över det. men när man är utomlands, ja, då betraktar man det svenska annorlunda, med större vördnad. Då blir lucia en fin tradition.
Here are some pics;


På fredag morgon var det lucia på Svenska Kyrkan. På bilden blir några av de yngre eleverna filmade av lokal-TV Fuengirola TV. 


Sofia, Lisette, Domme & Alicia. Diggar Alicias min - hon kan konsten att vara rolig på bild. (fast Nora är inte så dålig hon heller!)


Mysiga adventsljus.
Advent är verkligen typsikt svenskt, men hur mysig som helst. Speciellt i den mörka decembernatten.



Luciatåget.
& Lucian, Linda, sjöng ett jättefint solo.


En man sprang omkring och filmade för lokal-TV. I gissar att spanjorerna är nyfikna på svenska traditioner? Kan tillägga att min värdmamma hade stenkoll på lucia. Det var "den sjungande flickan med ljus på huvudet". & så pekade hon på datumet 13dec.


Julfesten på kvällen. Julfest som nog bara innebar försäljning av DYRT kaffe, dyra bakverk... allt var superdyrt. Jag sålde kaffe och efter 40 min kom kanske bara 2 kunder. & jag förstår dem. vem vill betala 1 euro för en klunk kaffe (som dessutom inte var gott heller) Det var verkligen skitsegt, och höjdpunkten var väl när...


... när Lucia Linda & tärnorna kom & bjöd på julstämning. Mysigt!

Åh.. nu är det spanska prov snartsnart. Håll tummarna för mig, right? sista provet 2009! åh... jag ser framemot den känslan, av att veta att det sista provet är avklarat. Det gör nog mödan värd att skriva det också.
Satan, glömde att jag har gympa-helvete också. f**...

LATER.

Kommentarer
Postat av: Linda

Lägg ut lite bilder på facebook vettja! :D

Trevlig blogg :)

2009-12-14 @ 18:28:30
URL: http://lindaler.blogg.se/
Postat av: Lena

Linda; jag kan inte det! :/ funkar inte på min dator...

2009-12-15 @ 10:26:23
URL: http://lenaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0