Min hemresa i bilder;

Hej Bloggen!

Jag är i Sverige - sitter på mitt rum just nu - och har internet dygnet runt. Efter 3½ månad med internet-brist så är det fantastisktfantastiskt. Det är skönt att vara hemma. Allt är som vanligt, men ändå inte. Jag kan knappt fatta att jag varit borta, ja, för bara ett dygn sedan var jag i Spanien. Sitter med spootify påslagen & lyssnar på EMD´s "välkommen hem" urusel låt, men passar mig perfekt just nu, känner jag. hehe...
oh - shit, svensk reklam på spotify. jag är ju van vid den spanska rösten... hon som säger blancoooo.... ahh.. vad jag stör mg på henne.
Resan har gått bra. Ska summera den i bilder;


Väskan packad. Visst är min dagbok söt?


Bild tagen från mitt fönster imorse. På bilden en av alla dessa "bygg-gubbar" de håller på att bygga om på min gata - & de har hållit på ett bra tag. Inget vackert ljud kan jag lova.


Väskan stängd. nu är det på riktigt. Jisses vad jag var nervös då när jag tog bilden. ja, jisses...


Sista koppen med spanskt kaffe som jag drack mest för koffeintets skull...3½ timme på flyg är inte att leka med, men i mina tankar fanns bara en sak; svenskt kaffe. kvällens kaffestund skulle bli stor, det visste jag. en stund av magi.


Jag leker lite med kameran i mitt spanska rum. Kanske tio minuter innan jag skulle åka mot flygplatsen i Málaga. På sängen kan nu, skratt, se hur jag förberett med både dunjacka & handväska.
Ja, då var jag nervös, men visst kirrar jag leendet?


Framme på flygplatsen! Fick skjuts av min värdmamma. Var lite krångel på morgonen (spanjorer är inte att lita på - men mycket, mycket trevliga!) så efter en försening på sisådär 20 minuter var vi framme.


Inne på flygplatsen. Här står jag i kön för att checka in.
Vet ni? Jag har lite flygplats-fobi. Tycker det är en så läskig plats. Personalen skrämmer mig.. de är så seriösa, och stränga. Ja, jag vet - det är brabra för säkerheten men skrämmande för mig. Jag var rädd för de skulle hitta på någonting och att jag inte skulle komma ombord på flyget, och sedan skulle jag stå där och "vaaad nu??" - ja, ni fattar.


Hejdå solen! Nu ses vi inte mer på tre veckor.
från 19 grader till -4, hur ska detta gå?


Utan komplikationer (pust... andas ut) kom jag äntligen ombord på flyget. & ja, jag drog som ni ser nitloten och fick sitta vid vingen. Sista bilden tagen i Spanien... laddad inför en resa på 3½ timme innan jag landade i Köpenhamn för att möta upp papsen.


Framme i Köpenhamn, och det var SNÖ. Mycket snö! 
När jag gick ut från flyget, och fick smaka på temperaturen för första gången fanns det bara en tanke i mitt huvud; satan vad kallt! satan vad KAAAAALLLLTTTT!
Snö. jag hatar snö. hoppas det är borta snarast, och att vi kan få åtminstone någon plusgrad. -4 känns inte så wow. Fasa. till & med min katt, Ophelius, fryser & då är det illa.


I Kastrup... på väg för att hämta min väska... och sedan till utgången för att hämta min pappa! :P


Första svenska tidningen på ett tag... och vilket positiv nyhet - det första Sverige bjuder på... snöoväder, tågförseningar & ihjälfrysningar. yeeh - taggad - blir det "17 åring frös ihjäl i dike" så kallt som det är fasar jag det framtida ödet.


HEMMA I KRISTIANSTAD!!!!!!!


Det är mycket snö i Kristianstad. & jag har blivit påmind av hur både kyla, och snö känns...



Shit, shit... nu är klockan sent & jag ska upp imorgon. Ska nämligen på skolavslutning på min gamla skola. Åh... vad det ska bli kul! :) det stora bekymret är dock vad jag ska ha på mig. Hade tänkt ha klänning, men som ni ser på bilderna är det nog alldeles för kallt för det. På något sätt ska jag väl lösa det... hoppas jag.

Ha det fint i Spanien/Sverige så höres vi imorgon! GOD NATT!

 LATER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0