Care Bears;

Hej Bloggen!

Tillåt mig att andas ut! Jag är trött (en alltför spännande deckaren är orsaken) Jag har haft matteprov & har ont i handen efter allt skrivande. På väderfroten ser det bra ut - 18 grader och sol! Man ska inte klaga, absolut inte.
Men julfeeling har jag inte. Jag saknar det. Det där svensksvenska. Stämningen, skyddet mot kylan som biter i kinderna. Röda kinder & varm glögg. Doft av pepparkakor.


2 december. (december!!) & himlen är klar blå. Det är varmt ute & man kan mycket väl köra på sommaroutfit á la skjorts & tischa. Vädret är väldigt varierande här & man vet aldrig vad som väntar. Men jag kan tillägga att min värdmamma tycker det är riktigt kallt ute. Aja, man har ju andra förutsättningar. Hon skulle smaka på Sverige!

Drog en runda till stan;


SNIFF-VARNING!
Denna produkt luktar oehört fantastiskt supergott. Konsumention kan därmed medföra risk till absistans.
Ni anar inte. 
( jag måste hem & lukta. nuuuuuu!!!!!)


Jag kommer att slummra söt i sötaste nattlinnet med en liten trötter care-bear. (jag ser väl ut lite som honom nu, I guess) 


Ni minns care-bears? Jag älskade dem när jag var liten!  Tycker jag ser dem överallt här i Spanien. Jag brukade titta på film & älskade deras mager med superkrafter. De var så söta & färgerna var klara & vackra. Vad är det med flickebarn & söta nallar? Flickflickvarning!


Jag snartsnartsnart! (frågan återstår om jag är lika söt?)


Något annat som bär flickflickvarning är små gulliga detaljer. 
Tänk vad ett litet hjärta, som till synes kan te sig obetydlg, i den hela förgyller ett klädesplagg. 
Tänk om alla kläder bar detta lila hjärta insytt i etiketten! Vore det inte förgyllande.
Mer Care-bears till folket. 


Just nu; Är det 3 dec & solen försvunnit bakom molnen. Suck. Jag ska strax hem. Där väntar svenska-boken. Jag ska läsa lyrik. Jag älskar lyrik. Bara för det måste jag leta upp mina favvodikter. (hoppas de finns online?) Jag behöver känslosam påfyllnad. Det förrådet är utskrapat till botten. 

LATER. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0