Varm & fin söndag;

Hej Bloggen!

Det är en stor, fet sol här i Spanien, kan jag säga. Sitter här ute i parque del sol (som vanligt) & bara njuter! Jag älskar solen, & jag har absolut inte blivit bortskämd med den- solen är alltid min gud! hey- jag är svensk!!
Om två veckor befinner jag mig i sverige - och då är det andra bullar som gäller. Jag ser min dunjacka framför mig. Min blåa supersizade sak. Och trots att den är enorm blir det kalltkallt iallafall. By the way kan jag tillägga att min värdfamilj tog fram de klassiska elementen igår. Men jag tycker det är alldeles för tidigt. - man är väl svensk?


Vi går längre & längre in i december. Funkan har satt upp julbelysning och krubborna är ifärdigställda. Jag har varit tidigt ute och redan hunnit med första julklappen - till sis.
Jag saknar dig systeryster, och jag längtar tills du får slita upp denna ihopklistrade Bershkapåse. & jag ska nog inte avslöja för mycket. Nästa vecka ska jag försöka att klara av mamma & pappas julklappar. Speciellt mammas kommer att bli en utmaning - jag måste nämligen prata spanska! Jag hatar att göra det inför främmande spanjorer (utanför min familj) jag skäms. Jag skäms!! Jag vet, nu ska någon väl leka smart och kommentera "men annars lär du dig aldirg!" Jag vet, jag vet! Jag är smart nog att fatta det, och därför försöker jag trots allt. En bragt i min nivå. Verkligen!

Kan tillägga att jag hade en mysig och mycket bra kväll hos Malin igår. Trevligt folk och en halvgalen hund! :) Jag kan också skriva att jag äntligen lär mig att använda Miramars internet-uppkoppling! Hey. att sitta & skiriva i deras supersköna massage-fotöljer med en skärm som inte reflekterar (problem utomhus) bra,bra, bra!!


Så mycket mer än bara shopping - nu även internet!
Dessutom såg jag att Miramar har en
blogg.

Nu ska jag hem och börja skirva på mitt tal (tror jag - om jag orkar!) Känna mig taggad. Vad jag skriver om kanske jag nämner i framtiden. Men inte nu. Just nu måste jag slipa på det, göra kanterna släta om ni förstår? Aja. Ha det så finfint i iskalla Sverige & frys inte ihjäl er! 
Ha en trevlig andra advent (firas inte här)

LATER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0