Första morgonen i Sverige;

Hej Bloggen!

Min första morgon i Sverige, & det känns faktiskt som man nästan aldrig varit borta. Allt är så välbekant, och I guess att det är som pappa säger - man kommer in i rutinerna snabbt. Vänjer mig väl vid det kalla vädret också, tillslut känns det antagligen som att man aldrig upplevt någonting annat. Blev inte så många timmars sömn inatt heller... men so what? Har hela julovet framför mig och då ska jag sova mig piggpigg, lita på det!

Om 25 minuter ska jag lämna hemmet, vandra genom sisär halva hammar i snö (suck) & ta bussen in till Kristianstad - ska nämligen på skolavslutning i min gamla skola! & jag är faktiskt nervös, många har man inte träffat på jättelänge! Klart att det ska bli spännande också... och roligt! :) Trots nervositeten tror jag att det kommer att gå finfint. Största gåtan just nu är snarare hur jag ska överleva minusgrader i klänning. Ja, det får bli min pricka klänning från zara - efter att ha gått genom min garderob här inser jag att det inte finns någonting annat som är tillräckligt fint att ha på sig, samtidigt som jag suckar över att alla lämpliga kläder finns i Spanien. suck.suck.suck. trippelsuck.


Förmiddagens nödvändigheter.
Visst är skånetrafikens nya busskort tjusigt? Ha, fast egentligen är den inte så ny - men ny för mig. Engligt pappsen var det någon ny metod, & jag får hoppas att det inte är något allt för avancerat. & sedeln... låt säga att jag inte sett kronor på längelänge. Inget illa menat, men kronorna känns gamla på något sätt. Fast jag antar att det beror på att jag är så van vid euro.

Nupp... nu börjar klockan bli sent, dags för mig att dra på mig min prickiga klänning och fixa det sista innan jag möter kylan utomhus. Wish me good lucka, och så får jag önska er en fin fredagen den 19dec - varesig ni är i Spanien/Sverige.


LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0