Fullmåne över Costa Del Sol

Hej Bloggen!

Sitter här i parque del sol som jag brukar om helgerna. Solen skinner, & jag vet inte hur många grader det är men jag svettas nästan i min kofta. Jag är på gott humör. Igår tändes julbelysnigen över hela Fuengirola - och jag kunde inte låta bli att le. Det var något harmoniskt över det hela - som att en stygn av julkänsla äntligen hade nått mig. Kanske? Dessutom satte lärarna upp den stora julkrubban i entrén. Julkänsla. Jag älskar julkrubbor - och de finns överallt i Spanien! Mycket stämningsfullt. pappa. varför har vi inte en stor julkrubba?
Ang skattereformen igår, pappa - momsen ska höjas med typ 2 procent (tror det var 16 till 18 men är inte helt hundra. Alltså kommer det bli dyrare att konsumera här, och staten ska få in sammanlagt ett x antal miljarder euro. making sense?


Mycket vacker bild. Tagen & skapad av mig.
Fullmånen -
finns det något vackrare? En så oerhört stark symbol. Månen.
Ja, månen är speciell för mig, och kanske var det en anledning till att jag knäppte denna bild nere vid stranden i torsdagskväll? Månen & dess behagliga sken, lyser över Costa del Sol, och alla andra platser på vår runda jord.
Det var mamma som sa det, fick mig att öppna ögonen för vår kära måne. Månen, som alltid finns där oavsett vart i världen vi befinner oss. Samma måne lyser över Sverige - Slovakien & Spanien. Man är aldrig långt borta, får månen finns alltid som en länk där.
Det är därför den är så vacker.
Jag minns min sista kväll i Sverige - det var den 2:a september - mamma & jag var ute och gick vi åkern. Månen sken över oss & mamma sa "Någon gång kommer du att sitta i Spanien, och tänka på detta samtal, denna kväll ... titta upp på månen och kom ihåg - det var samma måne då som nu. Månen finns alltid med oss vart vi än befinner oss. bjuder oss alltid på dess behagliga sken, som en trogen hjärtevän.

Ikväll ska jag ladda min mobil. Ett måste. Var inne hos yoigo i centrum - men ajaj deras maskin var sönder och jag har inga cash tills jag pallrat mig till en bankomat (jag hatar att ta ut pengar) Viktigast är att jag gör det innan julklappsshopping nästa vecka. Om jag hinner ska jag ta lite julkort - men jag tror jag gör det ngn annan dag under helgen - den är lång, som sagt.
För jag måste visa upp funkan i dess julskrud!!

Dessutom närmar sig Sverige-resan! 12 dagar kvar!

LATER

Kommentarer
Postat av: Pontus

Staten och regionerna delar momsen i Spanien numer. Det innebär att Andalusien får en del av de ökande momsintäkterna

2009-12-07 @ 23:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0