Funkans största idiot?

Hej Bloggen!

Smile - it´s friday! & jag känner mig extra taggad inför helgen - 4 dagar ledigt! Under söndagen är det konstitutionsdagen i spanien, & därför är det klämdag på måndag. På tisdagen är det en religös helgdag. Spanjorerna är katoliker, därför har religösta högtider större betydelse här. Abort är också en fråga på allas läppar. Just nu diskuteras nämligen en lagreform. Jag har börjat hänga med i spanska nyheter (stolt) bland annat vet jag att det är oerhört mycket arbetslöshet och den 1 juli 2010 kommer en ny skattereform som ska göra det dyrare. ohohoh.. tidningar,vettu! öppnar en helt ny värld. I will keep on this track.

När jag var ute och shoppade i ondsdags fick jag syn på denna lila episod. Ibland undrar man hur folk tänker. Hur de låter den egna viljan ta över. Ibland känns det bara för korkat, dumt och för oss runtomkring... oerhört skrattframkallande.


Funkans största idiot?
En bild säger mer än tusen ord.
Garv!

Har prec hittat min favvodikt online, ska hem & läsa den i lugnt & ro. Shit, vad jag blev sugen på lyrik. Riktigt vackra dikter som väcker känsla. Många i min ålder ryker nu på näsan, antar jag. But so what? Dikt är det bästa som finns, speciellt när de vibrerar av känslor. Om 2 veckor - när jag är i Sverige - ska jag sluka min stora diktsamling "Svensk dikt" (ngt sånt heter den) & skriva ner mina favoriter på datorn - så jag kan fylla min poetiska själ även här nere? (& kanska lära några andra här nere att upptäcka lyriken?

Inga planer ännu för helgen men det kommer och det kommer att bli fintfint. SÖMN! (bara det är ett faktum som värmer!!! Men det ska bli kallt - ända ner till 9 grader om nätterna. Suck. Hur det blir med updates under helgen vet jag inte ännu. Förhoppningsvis ska jag lyckas att uppdatera 1 ggr / dagen - as usual. Dra mig ner till parque del sol, om det inte regnar så... (det är prognos regn!)

Svenska & engelska nu.

LATER

Kommentarer
Postat av: pontus

Hur kan en skattereform gora det dyrare?

2009-12-04 @ 21:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0