Hej mitt vinterland...

Hej Bloggen!

Har haft en mycket bra förmiddag! :) Kom som sagt till skolan vid omkring 10.00 efter att ha tagit bussen. Ja, det var en bussresa fylld av kyla (någonting som hela förmiddagen var) & redan på bussen träffade jag en hel del bekanta ansikten. Det var lite läskigt - nu är det på riktigt, jag ska träffa alla! Men det gick jättebra - alla var glada och jättesnälla. Ja, man inser att man faktiskt saknar den gamla klassen. det var en bra klass, jag trivdes där. Vi samlades i aulan där det bjöds på dikt som en tjej i IB2 skrivit, och sedan kom en band och sjöng lite. Ingen julkänsla, egentligen... det var nog mest snön som gjorde det. Det har nämligen snöat hela förmiddagen och jag hörde på TV´n att chansen var stor för en vit jul i år. Isf första gången på väldigt länge.
Efter avslutningen gick jag omkring lite på Kristianstads vita gator med Kristina & Anna. Det var kul, men väldigt kallt. Jag blev påminnd om att H&M har väldigt, väldigt fina kläder. tragiskt nog vill man spara pengar till jan. Blir kul att shoppa lite då också.
Bilder från ett -7 gradigt Kristianstad. Hej mitt vinterland, nu är jag häääääär!!!!


På väg till bussen genom ett iskallt, snöigt Kristianstad i klackar & klänning.


Jag gillar inte snö, det är för blaskigt. & så är snöbollar sak, och det är kalla saker.


OREO I SVERIGE!
Oreo är någon amerikans chokladkaka, som folk käkat som galna i Spanien under hösten, eftersom att de inte fanns i Sverige - men hör & häpna, nu finns de i Sverige! Blev faktiskt lite paff när jag såg dessa kex på hyllan i ICA, okej, sverige ligger lååååångt efter utbudet i Spanien. 2 sorter liksom, hur många har spanien? 10?


Jag, vintrig & fin... gömmer mig för kylan i min oversizade blåa jacka som jag älskar.


Även pappsen får vara med i ett hörn. Jag har faktiskt en väldigt modern pappa... med både blogg & facebook. Som dessutom gillar att posa på bild! :P


Har varit på ICA (ja, ICA - inte eroski) & köpt messmör. Finns det något mer svenskt? & godare än vad jag minns, faktiskt! Tänker lite på Alicia som är på Gran Canaria - du får käka messmör när du är i Sverige!


Kära gamla gatan. Iklädd vinterskrud & körsbärsträdet är naket. Barnen åker pulka hela dagen.


Som den boknörd jag är passade jag på att fynda lite när jag var inne i en Second Hand-butik med Kristina & Anna. 4 st för en tjuga. det är bra,bra,bra! Pocketböcket är det som gäller inför våren- & jag ska fynda. Många.


Dessutom har jag skaffat min favvo-film - Sex And The City!! Jisses vad jag har längtat efter den när jag tittat på serien! Min favvo-del är absolut när Miranda & Steve återförenas. Den scenen kan jag spela åter, och återigen. Bokstavligen.

Nu ska jag skriva klart mitt tal om EMU, sedan blir det att packa upp, och fixa middag till pappsen... frågan är vad? vårt kylskåp är inte välfyllt, för att säga så.

Skickar en extra hälsning till er där nere i Spanien som snartsnart ska upp till Sverige för att uppleva vintern. Ett råd; var välklädda & vänta er kyla! GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!

LATER.

Kommentarer
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Hoppas att du har det bra nu i Sverige ett tag :) hur länge stannar du?

Kram

2009-12-18 @ 22:27:33
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Nora

fin du är i håret :)

2009-12-21 @ 22:40:06
URL: http://norakerekes.blogg.se/
Postat av: Lena

Nora: tackar :)

2009-12-21 @ 23:58:12
URL: http://lenaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0