Hemlängtan på bild;

Hej Bloggen!

Kom på en annan sak som jag hade lovat... bildena på hemlängtan. När jag tänker Sverige är det dessa bilder som ploppar upp i mitt huvud. Tagna i Augusti. Mårbacka, Värmland.




Sommar, grönska, en klarblå himmel... och flaggstången. Jisses vad det är flaggstången som gör det. & så herrgården... en stor & ståtlig herrgård. Jisses, hur kan man inte älska dessa bilder (känn er stolta, svennar!!) Det är det svenska idyllet. Det är därför jag gillar dessa bilder - det svenska idyllet är alldeles för vackertvackert när det kommer till sin rätta.
På sista bilden dyker jag upp, och tokar mig. Vad är det där för min?!?

Nu måste jag lämna Miramar. Hemma väntar spanska boken. Hur fjåkigt är det? Kan disskuteras.

(notera att inlägget är skrivet under Sverige , vilet betyder att det är första inlägget skrivet på länge om Sverige. Snart blir det mångamånga. Känner att den kategorin behöver lite förnyelse.
Återkommer imorgon.

LATER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0