Lite shopping;

Hej Bloggen!

En ny skolvecka, och jag kan vartfall glädja mig för att den endast är 3 dagar, vilken även nästa vecka är. Så 6 dagar från jullovet, låter inte alltför omöjligt. Kan skriva att jag är glad men trötter. Har väl, som jag brukar, översovit under helgen - någonting som man tragiskt nog måste ta igen när skolan väl sätter igång. Har haft matte under morgonen, & nu datanörderi medan klassen har fysik. Gjorde följe med Alicia till skolan, vilket var otroligt trevligt, iklädd i min oversizade halsduk. Vilket inte, kylmässigt, var nödvändigt. Men jisses vilken gosvarning! Min värdmamma klagar över kyla - frågar om jag fryser osv... hon kanske har glömt att hon har med en svensk att göra? Spanjorer är mer fryståliga, och jag frågar mig hur min värdmamma hade hanterat en svensk vinter. Personligen föredrar jag den spanska varianten på vinter.

Som jag skrev i måndags (då jag ännu hade batterier) var att jag skulle titta på en väska. Det gjorde jag också - och den var fantastisk. En multifärgad tygväska i en liten "afrika-inpirerad" butik nere vid stranden. Tragiskt nog ska affären gå i konkurrs. Annars hade jag garanterat handlat fler väskor där.


Jag älskar den.


Denna kavaj är väl lite av en kärlekshistoria.
Jag såg den - och min första tanke var "vad ful!" men så började jag se den som ett unikt plagg - en blommig kavaj? jag provade den & fell mer och mer in love... men tyvärr tillät inte min ekonomi ett köp och det var med klump i hjärtat jag fick ge upp skönheten. Men så kommer jag och ser att den ligger på halva priset - det var en bit av lycka det!
It´s mine!

Nu är jag visserligen extra rik efter förväntande utgifter som inte blev utgifter (alltid trevligt) men trots det ska jag vara flitigflitig och inte konsumera i onödan. Lite julklappar ska det ändock bli. Köpte något till pappsen, men tror jag byter den, idag eller imorgon. & så är det mamma kvar...
in mot staden i eftermiddag, med andra ord!

Just nu: mycket folk här & jag lyssnar på spotify. Njutning!!! :D

LATER.

Kommentarer
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

fina inköp :D

2009-12-09 @ 22:17:16
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0