Min riddare - elementet;

Hej Bloggen!

okej.. nu är det på riktigt. ni vet hur jag har våndats under hösten inför vinterns köld. Ja, jag kan lugnt säga att jag oroade mig med rätta. Det är superkallt. Inomhus. Just nu sitter jag i skolan iklädd dunjacka (ja, ni läste rätt - dunjacka i Spanien. men jag kan skratta mig lycklig just nu att jag har den) & tro mig, jag är absolut inte den ända som bär en jacka i den tjockleken just nu. När jag var i Sverige tyckte jag att det lät obegripligt, heh, kallt inomhus? det var en ekvation som inte gick ihop. men nu tycker jag att det känns logiskt. Detta ställe saknar isolering. Vet ni vad jag saknar? Jo, att komma in i ett svenskt, uppvärmt hus och mötas av en vägg av värme, & sedan värms kroppen långsamt, men ack, så behagligt upp. Ohh... det är nog det skönaste med den svenska vintern, just den där känslan...

Värme-element; Vi har hört om dem innan - elementen som räddar dig under den spanska vintern. Alla pratar om dem, ja, de har gått till att bli some kind of classic. & igår, med en temperatur utomhus på 8 grader. Ja, ni läser rätt, 8 ynliga grader. - möttes jag av just denna apparat; en väldigt bra, och väbehövd uppfinning, kan jag tillägga. Precis som ryktena har upplyst mig om hela hösten.


Så här ser den ut alltså... värmeelementent som går på el. Min värdmamma hade en lång utläggning igår om hur man använder den. Man ska alltså trycka på den oranga knappen, right? & detta enkla budskap behövde hon många, många ord att uttrycka, och gester. Men spanjorer är pratsama, och min värdmamma är absolut inget undantag.


Påslagen & uppvärmande. Den är varm, men mest är den skönskönskön. Jag älskar den, true love är det. Den är min räddare, min vackra riddare i orange sken.
Jag använder den hela tiden. Värmer mig när jag är frysen (hela tiden) speciellt imorse... lycka var att bryta väggen av köld med elementets värmande sken. Jag stod/satt vid den hela morgonen. & samma sak ikväll, och imorgon.


Jag använder halsduk - inomhus. Min svarta, oversizade undersak. Kärlek, men allra mest syntetisk värme. & jag älskar det. älskarälskarälskar.

Åhh... tittade på vädret. Idag ska det vara 13, & imorgon 14... det är på torsdag som värmen kommer, nämligen behagliga 17 grader! Vad byter jag det mot? -2. MINUS TVÅ! Kan ni fatta hur sjukt kallt det är? Den stora frågan; kommer jag att överleva? Fy f** , -2, jag har ont i magen. Det kommer att bli hemskt. Jag tror inte jag kan fatta det när jag sitter här i Spanien.

Just nu; ska jag snart springa iväg till årets sista biologilektion (hey!) & årets näst sista lektion (matte imorgon, sen är det finito!) Ikväll ska jag (om det inte är alltför kallt) ut & shoppa... sista shoppingen i Spanien innan Sverige. Finns en klänning jag ska kika närmare på... den är fantastisk på galgen, men risken finns att det stannar där. ni förstår? fantastisk på galgen, en säck över kroppen? Vi får se... vi får se...

HÄLSNING TILL ALICLA PÅ GRAN CANARIA!! :D

LATER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0