Nu är det jul, här i vårt hus...

Hej Bloggen!

Nu känner jag den. Julkänslan. & den behagar mig. Julen ska tillbringas i Sverige med allt det typiska det innebär. & det ska vara tjockt, tjockt lager av nysnö utomhus. Kinderna ska vara röda av kölden, och när man stiger in mötts man av värmen som den vore en vägg. En mycket skön vägg.
Julgranen behagar mig, även om den är utav plats. & även att klä den är en aktivitet som roar mig. Det skriker jul, jul, jul!! Nu är det jul här i vårt hus.


En nästan naken plastgran är rest i vårt vardagsrum. Dags att bringa lite julkänsla till our place. Nu ska granen kläs!!!


Stjärnan är en del av julen. Ljuset likaså.


Ängeln som bringar tur över glada julfirare.



Även tomtens lila medhjälpare fann sig en bekväm plats bland grannens barriga grenar.


Resultatet!


Stearinljus är en annan viktig del av julen. Självklart skulle ett par stycken tändas.
Jag vet! Jag måste köpa tändstickor. Det är liksom skandal med en tändare.

Just nu: när jag kom hem insåg jag vilken röra min älskade garderob befann sig i. Så nu har jag - flitigt nog - tänkt mig att städa igenom den lite. Tanken är god, huh?

LATER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0