This is me

Mitt namn är Lena Tallberg. Jag är 17 år gammal och bor i den skånska staden Kristianstad. Den 3 september flyttar jag till Spanien, närmare bestämt Fuengirola, utanför Málaga på solkusten. Där ska jag studera nv på svenska skolan, dvs att alla mina lektioner kommer att vara på svenska. Jag har alltid velat studera utomlands, och att det just blev Spanien var faktiskt mest av en slump. Pappa har några bekanta, och via dem hörde vi talas om skolan. Klart att jag är nervös & funderar över vad det är man har gett sig in på - men jag vet att detta är någonting jag verkligen vill! 

Mina spanska kunskaper är inte stora, som jag skrev igår, kan jag bara enstaka ord. Jag läste steg 1 i ettan, men språklektionerna var inte de allra bästa - så det är klart att jag är nevös inför det "språkdilemma" jag kommer att hamna i. Men jag har bara fått positiv feedback, och uppmanningar om att språk lär man sig relativt snabbt när man bor i landet. Desstuom kommer man inte långt på engelska där nere, så jag är tvungen att lära mig spanska så snabbt som möjligt. Och hur coolt är det inte att kunna spanska? I can´t wait!


Jag utklädd till Piano. Skulle till en maskerad med musiktema.

Later.


Kommentarer
Postat av: Martina <3

Läs i min blogg om hur dagens bloggare har flippat ut totalt http://martina86.blogg.se

2009-07-28 @ 10:44:53
URL: http://martina86.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sött piano ;)

2009-07-28 @ 10:51:50
URL: http://jojosplace.blogg.se/
Postat av: jossan

hejhej! ^^ allt bra? :) vad tycker du om gina tricots väskor , HISS eller DISS? kommentera gärna mitt inlägg"Gina tricots väskor" :),då skulle du göra mig jätte glad! :D

kram

2009-07-28 @ 15:44:29
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: tess

Gud så roligt! Du kommer få så jäkla kul och träffa massa kompisar! Lycka till!

2009-07-28 @ 23:44:13
Postat av: Mickan

Hej! Jag har också bott i Funkan och kan säga dig att du klarar dig rätt bra på engelska :) Visst kan det vara bra om du lär dig grunderna men jag skulle bli mycket imponerad om du lyckas lära dig spanska när du går på Svenska skolan och omges av svenska människor nästan överallt! :) För det bor otroligt mkt svenskar där men du kommer få en grymt rolig tid och missa inte den svenska restaurangen/baren Area 51. Eller var ett tag sedan jag bodde där nu och då var det mycket svenskar som hängde där men kanske har den saken ändrats.

2009-08-30 @ 16:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0