Fotbollsfredag;

Hej Bloggen!

Det var ett tag sedan, närmare bestämmt både en helg & en måndag. Men jag mår bra, mycket bra faktiskt. Madrid-resan närmar sig med stormsteg (fredag kl 07.15 från feriaplatsen, vilket betyder uppstigning 05.00 för mig) Jag ser fram emot det, och på hostalet ska jag dela rum med Lisette, Alicia & Nora. Otroligt trevliga flickebarn och det kommer att bli super! Nu gäller det att ta sig genom 1 biologiprov + 2 skoldagar, sedan...

Helgen var trevlig, & alldeles lagom slapp innan Madrid, det vill säga... sömn, sömn, sömn! Jag kör pappa-metoden i Madrid - upp på morgonen! På fredagen var jag, Nora & Alicia och tittade när de svenska killarna från skolan var & spelade fotboll. Vi hade problem med att hitta... kom till någon mystisk återvändsgränd, via en "skog", och någon "mystisk man" på balkongen som visade sig vara en blomkruka. Jag blev seriöst rädd först. Fotbollspojkarna var mycket duktiga och vann över spanjorerna med 7-4 något (jag är inte säker)
Hur som hellst så var det trevligt att agera åskådare.
lördagen var det filmkväll hemma hos Lisette & Domme som gällde. VILKEN SUPERMYSIG LÄGENHET! Stökig, so what? det hade varit likadant hos mig om inte min värdmamma vore pedant (& jag vill visa exempel i senare inlägg)

Gårdagen var en seg måndag med 2 timmars gympa! Fråga mig inte hur jag överlevde för det vet jag inte själv, men nu sitter jag och ler åt att nästa måndag slipper jag lektion (heeeey!! res armarna & klappa!klappa!)
Boulboll körde vi, en finsk sport som påminner om brännboll, och är alldeles för tråkig för att existencera. När jag kom hem envisades min värdmamma med att vilja veta vad boulboll heter på spanska. Jag fick gestikera, men tror trots det att hon inte fattade- jag försökte förklara att det inte är en vanlig/normal sport.

IDAG FÖRSOV SIG ALICIA! (kände mig tvungen att skriva det)

Some pics from fridag evening.


Mystisk & läskig "skogspromenad" på jakt efter en fotbollsarena.
"Tänk om vi vore med i en skräckis nu, typ inledningen. Nu går vi här i mörkret, och man hör sådan läskig musik, vetandes att snart dyker mördaren upp"
Ja, vi har hälsosamma fantasier.


Nora är jätteduktig på att hitta, och Alicia hänger på ganska bra.
Själv springer man omkring som en vilsen höna med kameran i hand! (skratt)
Som igår när jag inte hittade till idrottsplatsen innan gympan - "jag väntar på Alicia så kan vi lösa problemet tilsammans"


FOTBOLLSMATCHEN!


Svenskarna vann. De var mycket duktiga! :)


Alicia & Nora i publiken!

Och tillägg till dedikerat min kära far hemma i Sverige. Som även i de dystraste tider kommer med klockrena citat som får en att le inombords.
Se själva bara:


Nej, jag vill inte ha svininfluensa. Hörde att alla i Sverige ska vaccineras, då borde jag också?
Jag vill det, absolut. Något som får kirras över jul, åja, får höra med mer kunniga källor.


& nu ska jag hem & äta en chirimoya om det finns några kvar.
(håller tummarna på att min värdmamma inte varit glups!)

IKVÄLL BLIR DET SHOPPING PÅ MIRAMAR!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0