Madrid dag 2;

Hej Bloggen!

Nu är jag äntligen klar med fysik A. Hade sista provet alldeles nyligen, och kopplar av med lite spotify! (tack Nora för vad du lärde mig - jag är läskigt oteknisk!) Nu kan jag äntligen avnjuta den musik jag längtat efter, jag sitter på lektionen & längtar efter spotify - helt sjukt! :)
I eftermiddag blir det balettlektion. Det är tufft, och det gör ont i mina stela muskler. Vi ska göra streschövningar intill en stång, & läraren uppmanar oss att regelbundet stretcha hemma - det har givit resultat!
Vi fick höra en skräckhistoria om en balettskola i Ungern där de pressade ner ballerinnorna i split - aj!

Pics från Madrid, dag 2;


Lisette & Domme på bussen. Vi skulle åka en guidad busstur i Madrid - och låt mig säga att det inte var det bästa. Engelska, huh? Jag förstår ärligt mer spanska än den engelskan.


Madrid.


Plaza de toros - Tjurfäkningsarenan i Madrid.


Real Madrids hemarena.


Ett berömt monument utanför Madrid som Franco reste till minne av alla som stupade i inbördeskriget. Jag tyckte det såg riktigt scary ut med det stora korset!


Vi åkte till en liten by ett par mil utanför Madrid, och skulle titta på slotet Escorial (om det stavas så) Alltså - ni fattar inte hur kallt det var, helt sjukt! Jag frös som en idiot, och jag hade trots allt dunjacka. Omkring 10 grader, och ja, jag lider med er i Sverige. Ni har visst ännu lägre temperaturer?


Escorial.


Ingången. & jag längtade in till värme.
Fick låna Noras vantar, yes.. ni fattar hur kallt det var!


Nora (älskar hennes blommiga jacka) & Sofia utanför Escorial.


Jag & Nora utanför Escorial.
Notera hur mycket kläder jag bar. Helt galet! Men klimatet är annorlunda i Madrid, och jag kan utan tvekan säga att jag är föredrar Costa Del Sols klimat.


Denna bild är tillägnad min pappa som älskar kyrkor & slott i alla dess former. När jag var på Escorial tänkte jag på honom och hur mycket han skulle villja vara där. Det skulle vara mycket intressantare med pappa.. han kan sina saker, och inte någon guide med urusel engelska. I slottet gick jag med spansk guide, och även om jag förstod mer var det inte mycket alls.


På samma gata som hostalet låg en svensk godisaffär, där det verkligen fanns allt i klassisk svensk godisanda. Läkerol, marabou som till och med är betonad att den är tillverkad i Sverige, alla klassiska godispåsar man hittar i Sverige, läkerol... & of course - lösgodis! Det kändes faktiskt lite som att komma hem när jag klev in i butiken, men jag antar att även spanjorerna vill smaka svenskt godis. Dock var det rena rånet - 1,8 euro per hekto lösgodis! & jag vill inte tänka på vad en maraboukaka kostar.


SHOPPING MED LISETTE & DOMME!!!! :D


Jag hade en dålig, dålig fotodag & blev hemskhemskare på alla foton, & domme blev till & med smått irriterad på mig! denna är blaj, I know.. men bäst av serien som domme klickade.


Jag & Lisette i Madrid.


Nora i hennes nya, fantastiska klänning från Zara.


Diggar Nora & Alicias min. Nora, Alicia & Malin jättefina innan de skulle ut & äta.
Själv stannade jag på rummet med Domme, Lisette. Sedan bar det av till El Kapital.

Btw.. hade jag shoppingdag igår & köpte en helt fantastisk uteklänning. Tänk paljetter & volanger. Jag vissar den tsm med övrig shopping från Madrid (det blev lite, kan jag säga)

Ha en fin onsdag, så hörs vi imorgon!

LATER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0