Madrid dag 3;

Hej Bloggen!

Jag har slutat tidigt, och sitter därför framför datorn & lyssnar på töntmusik (pokemon theme om jag ska vara ärlig, det är någonting som jag gillar med den. Egentligen vet jag inte vad, men jag gissar på nostalgi? spec gillar jag de "multi-language" på youtube, är väl cirka 25 språk? Jag vet inte, men absolut värd att lyssna på, & så favvolåten just nu - Shakiras "Loba" - på spanska of course, den engelska varianten är olyssningsbar.

Här är bilder från sista dagen i Madrid - hemresan.
Notera att det inte är så mycket pose-bilder- ingen var särskilt pigg den dagen, segheten låg i luften. Det enda man längtade efter var att sätta sig i bilen & komma hem. Jupp, ni fattar rätt. Fuengirola känns som hemma. Visst, Sverige också! Nej, blaj vad det blev rörigt nu - jag har två hem, right - så säger vi.
Enjoy!


På morgonen skulle vi på konstmuseum - vara kulturella, som vår lärare uttryckte sig. Låt mig säga såhär - efter lördagsnatten hade jag ingen "kultruell - feeling" överhuvudtaget. & inte var det många som hade det. Le och stå ut var mottot för stunden.
Utanför Reina Sofia (=drotting Sofia)


Skolan betalade.
Jag tror de vill göra oss kulturella.
Okej, låt mig klargöra en ska - jag har inget emot museum- men det är inte till konstmuseumet man längtar till efter en utekväll, right?


Det var väldigt "hmm" annorlunda museum... helt tomma koridorrer, men en & annan stol emellanåt. Ja, så här såg det väl ut i 4 våningar. Kulturella vibbar, någon?


Domme, Konstatin & Lisette.


Våra skuggor.
Lite pose-bilder blev det allt, men ni får inte se mit sletna ansikte. & tro mig, det vill ni inte - gårdagens smink, liksom.


& så en bild på Domme.
en väldigt fin bild på Domme.


Anton & Lisette på promenad i Madrid.


Godispåse från Svenska godisaffären.
Swedish taste worldwide.
Det är inte bara svennarna som vil ha möjligheten att kunna avnjuta lösgodis, spanjorerna är minst lika stora gottegrisar.



& avslutningsvis 2 bilder tagna under en paus på hemresan.

Jisses, vad mycket jag varit på datorn idag, 2 timmar? Oh, jisses.. känner faktiskt, i ärlighetens namn, att gå hemåt, ta fram skolböckerna & agera seriös resten av torsdagen. En mycket bra idé, indeed.

LATER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0