Fortsätt shoppa!

Hej Bloggen!

Hey - det är helg! :) & låt oss börja denna weekend med att finslippa lite på historie-knölarna. Igår hade vi nämligen föreläsning av en "Spanien-expert" som berättade att idag är det Francos dödsdag, den 20 november 1975 dog han. Ni vet vem Franco var, va? Jag vet, ärligt, inte heller så mycket förrutom att han var dikator massa år här nere, & att han uppfostrade den nuvarande spanska kungen, Juan Carlos.
Föreläsaren uppmanade oss att under dagen att vara lite uppmärksama på äldre herrar som "hälsar på Franco". & jag vet inte, men det kändes verkligen som det stod gamla gubbar överallt när jag var på väg till skolan, så jag antar det är för att hedra minnet av just Franco. Jag vet inte... tycker det känns lite scary att tänka att de faktiskt levde under kriget (som tog slut för 70 år sedan) speciellt att tanten som jag bor tsm med också gjorde det. Det skrämmer mig av någon anledning. 

Nu till något betydligt roligare - shopping!


Fortsätt shoppa!! Fortsätt shoppa!!

Den senaste veckan har jag uppdaterat min garderob med följande:


En supermysig & supersöt tröja perfekt för kyliga vinterkvällar.
Blanco Madrid.
Jag älskar Blanco. Jättejobbigt att de inte finns i Funkan, enda kedjan som fattas, typ som Gina i Kristianstad.



Söta halsband är magiska små grejer.
& bara för att klubban är en spansk uppfinning,
det visste ni inte va?
men mest av allt för jag diggar det något otroligt.
(strunta i min myströja - även om den är söt i rosa)


Sötaste tischan med varg på. Tragiskt nog råckade jag ta fel storlek - så den blir tajt istället för oversize. surt, surt - speciellt eftersom att jag stod & fingrade på båda i provhytten.


Jag har alltid haft en liten passion för batik. Oversize & batikmönstrad... perfect combination!
från någon affär jag inte minns namnet på i Madrid.


& jag inspirerades av körsbärsfreaket Domme.
ger mig minnen av sommaren i Sverige då jag åt körsbär efter körsbär. Jag saknar det & så saknar jag färska svenska jordgubbar.


& en absolut favorit. Jag kan inte låta bli att älska den. Oversize & ursnygg det finns inte ord. Köpt i en liten butik i Madrid. Spontantköp, jag visste att det var nu eller aldrig. Men jag ångrar mig inte, absolut inte.
IM IN LOVE.


& sist men inte minst - paljettklänning med volanger. Även här kärlek i första ögonkastet. Jag lutade mig över klänningen & tänkte "en sådan här godbit är säkert dyr så det svider i plånboken" & när jag fick syn på prislappen & insåg att den inte alls överskrider min budget var det bums mot kassan. Visst är den underbar?
Nyårsblåsa?

Shit,
det är tufft att chatta med alla underbaringar i Sverige.
Jag saknar er!

LATER

Kommentarer
Postat av: alicia

skitnajs klänning :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0