Kareokekväll;

Hej Bloggen!

Jag fryser! Jag svär! Sitter här i dubbla lager (kappa & kofta) & har iskalla händer. Det är hemskt! Det känns som jag aldrig kan njuta av värme - det rinner inte varmvatten heller! Igår fick jag duscha varmt i 2 minuter, och får man ens det ska man vara glad. Jag längtar efter svenska uppvärmda hus & duschar som går att lita på. Dessutom börjar jag bli rejält trött på blånaglar. (kalltkallt!) Skulle det vara för mycket att gå omkring i dunjacka? jag ser en hel del spanjorer som gör det.
Nej - inte ska jag vara allt för pessimistisk. Vintern på Costa del Sol är kort, & det mesta regnar bort (som den svenska sommaren?

Som jag skrev igår skulle jag fixa med kareoke-kvällsbilderna igår. And so I did. So here there are; enjoy!


Nora - jättefin & taggad inför sång! (återigen - diggar klänningen skarpt!)


Alica & Domme.


Vi blev bjudna på shootar. Söta & goda.


Egobild.


En puss till alla i Sverige!


Lisette & Domme.


Nora & Linda passade på att dansa lite tryckare. Mysigt! :P


Nora var först ut att sjunga. Hon sjöng Natalie Imbruglias Torn. Modigt eftersom att hon körde solo. & det gick jättebra! (men jag är inte förvånad - hon körde solo på lucia också, & än väntar ytterligare några framträdanden. spännande!)


Malin körde också på den modiga banan - hon sjöng Madonnas "Like a prayer" Lite krångel med TV-skärmen bara, annars gick även detta uppträdande finfint! :)


Sedan sjöng vi allsång - ABBA of course!  :D


Mysigt lite kareokeställe, right?


Alicia & Nora blev bjudna på en "sjugning" av en brittisk tant. De körde "Any one"
Vem tusan sjunger den låten?

Jag kan meddela att det idag bara är 2½ vecka tills jag åker till Sverige. Känns som man längtar mer för varje dag. Först var det bara ångest.. men nu känns det, okej?
Dessutom var det första advent igår (?) & El clasico (det heter så va?) Real Madrid & Barca. Ofotbollsintresserad som jag är gick jag istället ut & tittade på fotbollsbesatta spanjorer. Men det var kul det också. Speciellt när det blev mål. Som de skrek. Det ekade över hela Fuengirola, bokstavligen.
Nu är det dags för spanska. Läxförhör. Jippi! Not.

LATER.

Kommentarer
Postat av: alicia

Vadå vem tusan? Den e ju bra!!!

Postat av: Lena i Spanien

Alicia; haha.. du missförstod! Jag älskar den låten. men vilken artist/grupp sjunger den?

2009-12-01 @ 12:31:27
URL: http://lenaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0