En mycket jobbig morgon;

Hej Bloggen!

Morgonen var tuff, riktigt tuff. Ni vet avsked? Man kommer till järnvägsstationen, står där & tänker att ännu är vi tillsammans, klump i magen. Men snart.. snart, snart! Sedan hör man signalen, de välkända tonerna som indikerar att ett nytt tåg är på väg & att man ska akta om man vill behålla livet. Då vet man, sista kramen samtidigt som tåget rusar in, broms. Det är slut. inget mer. Värst är det när tåget rullar ut, och man står kvar. Ensamheten är ett faktum & man måste ta ett kliv ut tillbaka till vardagen.
10 minuter efter avskedet med mamma hade jag mattelektion. Vardagen har aldrig varit mer närvarande och plötsligt. Just nu sitter mamma på flygplanet.

Har haft en helt okej skoldag. Dans nu under eftermiddagen och det var roligt som alltid. Jag gillar den där ansträngande känslan i musklerna när man spänner, och att dansa. Det är härligt - även om jag är stel som en pinne & ser ut som en dåre på dansgolvet tycker jag om känslan. Dagens lektion var sista med mordern dans & det ska bli ... hm, intressant med ballet nästa gång? Jag får se, och jag ser fram emot det med spänning.

Har haft mycket bra dagar med mamma & jag ska låta bilderna tala.


Lördagkväll & mamma har just kommit. Vi hade med möda lyckats hitta till hostalet (mamma bodde inte alls i mitt område av stan) & med otrolig tur (tacka att vi träffade på Sofia O & hennes syster) kunde vi ta oss in till centrum & Lolas bar. Det var en dimmig & relativt kylig kväll och jag var besviken för jag ville vissa mamma det soliga Spanien. Mamma hade aldrig varit här innan.


På söndag morgon. Mamma & jag påväg till stranden. 
Mamma var helt fascinerad av blommorna i bakgrunden. I sverge är det enligt henne iskallt, dött & du är i ständig behov av tjocke-kläder. Deprimerande är ett ord hon använder ofta. Slutsats: i Sverige är det svenneväder, som alltid. Här är det fullt av vackra-blomster. 


Vi gick ner till stranden och matade duvor. De var överallt! Otroligt irriterrande, egentligen. 
Ser ni den ljusa, närmast? Riktigt synd var det om den, eftersom att den hade ett handikapp - någonting med att benet var en svullen klump? Jag & mamma matade den spec & skrämde iväg den andra. Sorligt nog kommer den inte att överleva länge. 


Fotspår vid stranden. 
Doppa fötterna i iskallt vatten & leta snäckor. 
glädje


Stenarna ska vara rosa! :)


Jag vid funkans strand.
Mamma & jag spendare em med att vandra vid stranden & titta i småbutiker.
Det var mysigt. Stranden är härlig, härlig!!


Jag på stranden.


Fötter & het sand.


Detta är typsikt spanskt - typ fisk som man grillar hela. Har ingen aning om ifall det är gott eller icke - äter inte fisk. Men ville skapa stämning - dessa små "grillar" ser man nämligen överallt på stranden & desstutom är doften av grillad fisk nästintill konstant.



Lolas bar i centrum ska det vara! :)


SVENSKT KAFFE! SVENSKT KAFFE!
Ni som känner mig, och vet hur desperat jag har varit senaste tiden vet vilken lycka detta är!
Idag ska jag hem och dricka.
TACK PAPPA!


Svenskt tuggummi.
Spec tacksam är jag för extra saltlakrisk - det är inget du kan få tag på här.
Dessutom är svenska tuggummi mjukare, och håller smaken längre. (känns det som)
Återigen - jag är tacksam.


Alvedon.
En kompis köpte spansk "alvedon" VILKA ENORMA TABLETTER! JISSES , JAG HAR ALDRIG SETT STÖRRE!
Tacka den svenska varianten.


KNÄCKEBRÖD!
Äntligen! Finns inget liknande i Sverige & jag verkligen älskar leksandsbröd! (absolut leksands - inte Wasa!)


Jag har även provat på denna frukt - Sharon.
Har ni testat den? Har sj aldrig provat i Sverige - i sverige är den liten, brun & dyr.
Har ni chansen så testa - otroligt god!
Tacka spaniens klimat & möjligheten till fantastisk frukt, inte bara äpplen som skriker Sverige. bläääh!


En försäljare!
De fanns överallt! Överallt! & kommer där, iklädd varma kläder, men mängder av falska produkter - väskor (fula!) smycken, klockor... you name it! Sedan kommer de, man skakar på huvudet... men de går inte! Nej! Nej! Nej!!!! De står kvar. "Good price, very good price for you. Beautiful bag, just for you! Look!!" Sedan lägger de fram väskorna.
Under en halvtimme räknade jag åtta försäljare.
Jisses, vem f-n köper de hemska väskorna??


Jag hittade en liten bit av Sverige i en vanlig spansk matbutik.
Säkerligen dyrt.
Men även spanjorerna vill ha sin bit av pågen. & frågan återstår: när ska de upptäcka leksansbröd?

Just nu: ska jag hem & dricka svenskt kaffe & plugga matte.
Tillbaka till vardagen & jag ska leka flitig.


LATER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0