En njutningsfull klunk,

Hej Bloggen!
 
Hey - jag har slutat och nu väntar en eftermiddag i pluggets & löpningens tecken. Ska försöka ragga med Alicia ner till stranden senare ikväll för en runda. Får se om jag lyckas! Hur som är det mysigt att springa vid stranden, inte som de svenska tråkiga vägarna! På söndag ska det vara något längre lopp några kompisar ska springa. Personligen är man alldeles för otränad för något sånat (ett mål till våren - absolut!) men kanske ska man dra sig upp på söndag morgon & heja på lite? Well, jag får se.

Snackade i telefon med sis igår - det har snöat i Skåne! :O & ja, nu förstår jag innebörden i kallt, kallt & nej, jag får inte hemlängtan. Man frågar sig hur det är i de norrare delarna av sverige? Om sex veckor återvänder jag & jag fasar redan för kylchocken jag kommer att få när jag kliver av flyget på kastrup. Jag menar - jag har inte haft kallt sedan mars/april. Vinterkallt sedan förra vintern.

På tal om Sverige hade jag ett mycket, mycket bra "Sverige-relaterad" dag igår - SVENSKT KAFFE!


SVENSKT KAFFE - GEVALIA!
Lycka var att komma hem & veta att Gevalia väntade. Att slita upp förpackningen och andas in den njutningsfyllda, aromatiska doften av riktigt kaffe, och inte något lågbudgetblask. Starta bryggaren och höra det välkända, bubblande ljudet och veta vad som väntar. Äntligen! Äntligen!
Att ta första klunken - det är obeskrivligt.

Bilder från mina dagar med mamma - låter bilderna tala.


Jag bjuder på ett skratt - en galen bild av mig på stranden.
Leka med kameran samtidigt som man går.


Ytterligare en av dessa försäljare. De är överallt!
Btw... tycker ni inte att han har mkt kläder för 30 graders värme?


Världens godaste frukt - CHIMOYA!
Så sjukt gott så det finns inte. Har aldrig sett någonting liknande i Sverige, medan den här finns överallt. Har ni chansen - testa!


SHOPPING PÅ MIRAMAR!
zara of course


Jag & mamma köpte ett likadant silverhalsband i en liten mysig smyckesbutik vid stranden.
Den ska symbolisera resan, och vi ska bära den i Sverige/Spanien & minnas. Som en länk, typ.


Min nya rutiga skjorta från Zara. Jag älskar den! ÄLSKAR DEN!
Hade en hel hög med rutiga skjortor i Sverige. & jisses vad jag saknar dem.


Jag har träffat Mona-Lisa.


På tisdag fm var jag & mamma på markanden i Feriaplatsen.
En halvgalen bild på mig.


Markanden är bra. Man kan köpa många billiga småsaker - och att pruta är en nödvändighet.
Köpte en hel del fina saker - and I will show you!


Tisdagen var en mycket het dag som tillbringades på stranden & uppdatera solbrännan lite.


En egobild på mig tagen på mammas hostal.


Ytterligare en halvdålig bild på mig på stranden.
Ville jag inte bli bra på bild den tisdagen? jag får den känslan!


KÖKSEXPERTEN - VET NÅGON VAD DETTA ÄR FÖR KONSTIG GRÖNSAK?
DEN KÄNNS SOM PLAST TYP, NÅGON SOM VET?

Just nu:
längtar jag hem till kaffekoppen & har ont i armarna.

LATER.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är kul att du lägger upp så många bilder lena!:)

2009-11-07 @ 17:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0