Fredagsskratt;

Hej Bloggen!

Då var det fredag & helg. Jag har inte samma helg-feeling som jag brukar ha om fredagarna, antar att det är på grund av att vi följer måndagschema vilket betyder gympa! Nej, jag är inte taggad för gympa. Nej. det är jag aldrig. En liten fågel viskade nämligen i mitt öra att vi ska ha ett tvåtimmar pass! måste de fördubbla tortyren?

När gympapasset är genomlidet blir det helgfeeling! Jag får köra en spontan weekend, och se vart det leder mig. Ikväll blir det iallafall fotboll. Killarna ska spela här någonstans nära skolan - och jag och Nora planerar att sticka ditt och ta oss en titt. Kan bli riktigt trevligt. Själv avskyr jag fotbollen - men att titta på pojkar som kämpar på plan är en mycket trevlig sysselsättning. Imorgon ska jag ut & springa (jag kör på flitighet & så ska jag försöka ragga upp Alicia. ALICIA?!? nu följer du med, right? Dessutom ska jag bege mig på jakt efter en ny pyjamas modell tjockare. Kylan kliver in i de spanska husen (även om solens gassande strålar fortfarande är ett faktum utomhus) så är nattlinne alldeles för kallt. Min värdmamma kör med fleecefilt.
Får nog ta lite pics för att ge er en uppfattning i Sverige, där ni sitter i era uppvärmda hus samtidigt som det snöar utomhus. På den sista punkten är jag inte avundsjuk.

INNAN HELGEN & ALL DESS GLÄDJE SÅ LÅT MIG BJUDA PÅ ETT "FREDAGSSKRATT"
DESSA PICS ÄR TAGNA AV MAMMA VID "JÄMFOTAGUNGAN I FUNKANS STRAND"
LIKA GALET KUL VARJE GÅNG!
















& så ska jag visa tisdagens marknadsfynd.
accessoarer är verkligen små guldklimpar som kan förgylla vilken dag som helst.


Där satt den!
Efter att ha varit på jakt efter ett "överarmsarmband" sedan Tarifa i mitten av september har jag nästan hunnit att bli desperat. Ingentstans! Därför kunde jag känna lyckan le mot mig när jag fick syn på detta enda, fantastiska armband på ett bord på markandet bland massa örhängen.
Det är perfekt och det är mer än fantastiskt! Mjaao! :D


En vacker ring i "strandfeeling" även denna har jag varit på jakt efter ett tag sedan jag såg några andra svenskar bära någonting liknande. Näst på tur står ett par liknande örhängen på önskelistan.



En vacker sjal är aldrig fel!

Just nu: måste jag rusa. En "måndagseftermiddag" med cultura & gympa är det dags för!
Wish me luck!

LATER




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0