Ja, jag älskar handväskor;

Hej Bloggen!

Har precis dansat balett under dansen. & det var hm.. väldigt annorlunda! Visst, roligt - men tufft för stela muskler. Men vår danslärare är mycket bra, och jag är redo att bita i övningarna - så någonting ska det iallafall bli. Skönt är att vi är i en riktig danssal & inte i ett kvavt klassrum. Nästa vecka blir det dags igen! :D

Har haft en förvånande morgon. Som jag har skrivit innan så brukar min värdmamma sova till typ efter jag gått till skolan varje morgon. Spanjorernas vanor är väldigt sena, vilket kolliderar med oss svenskars rutiner. Hur som... idag vaknade jag vid sextiden av att hela min familj var sena. Inte kunde de respektera det fakum att jag sov, utan istället var det smäll,smäll och skrik,skrik. Förlorade nära en timme sömn och jag lär ta igen det när jag ska upp 05.00 på måndag innan Madrid. Inget smygande för min del! haha...
07.00 lämnade de huset, och ja. det var väldigt annorlunda.

Tittade vad jag hittade i min handväska:

"Plopp" lät det när jag rensade min väska, och så föll det gyllene myntet ur väskan. Från Sverige!!! Lite av en "big deal" för mig eftersom att detta är första tian jag sett sedan jag lämnat landet i sep (mamma försedde mig med ettor & femmor) men tian är en bit av Sverige, helt klart. Åh, så mycket minnen man har om denna cirkelsformade metallbit. Jag visade min värdmamma pengen, vilket slutade med att vi disskuterade euro eller inte. Jag föredrog euro, medan min värdmamma vill se de gamla spanska pengarna. Generationsklyfta?
EURO IS THE FUTURE!


Igår bar jag en av mina absoluta favvoklänningar, köpt i Slovakien i somras (härliga tider!) Ja, jag vet att det är tramp-varning & snubbla i trappan (ni skulle ha sett mig i trappan - vilken geeeeek!!!) Jag älskar maxiklänningar. Kan inte sätta ord på varför, men jag antar att det är för allt tyg. Jag gillar det, när man kan leka med det. Feminint, på något sätt.

SHOPPING PÅ MIRAMAR ÄR ETT MÅSTE FÖR DEN ULTIMATA VECKAN.
HANDVÄSKSJAKTER ÄR UNDERBARA AKTIVITETER!!



& i den hittar vi:


Ni som känner mig garvar säkert nu. Ännu en handväska till handväsksnörden" eller som Nora säger "DU behöver INTE en handväska" men jag skyller på madrid, för jag "behöver" en väska till då. & för att den är vacker, för det är den. Jag får inte nog av handväskor... jag är galen i handväskor. Till & med min värdmamma kommenterade det när jag kom hem & visade henne min nya darling. " du ÄLSKAR handväskor"
Absolut!

Just nu: har en hel hög småungar samt föräldrar anlänt & jag ska hem där matematikboken väntar.
Tjingeling!

LATER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0