Lucia på Miramar;

 

Hej Bloggen!

I lördags var det Sverige-dag på Miramar, som jag nämnt i tidigare inlägg. Väldigt trevligt, trots att jag inte kan påstå att jag fick ”Sverige-feeling” av att stå bland spanjorer & palmer. Sverige finns, men så avlägset, trots det var det trevligt med Sverige-dag – svenskarna var samlade and I will tell you more i ett senare inlägg.

Huvudsyftet med att jag gick till Miramar i lördags var att kika på luciatåget som hade ”premiär” Både Nora & Linda medverkade (& Linda lyckades med sin önskan – inga detaljer!)

 

Först hade jag lite problem med att hitta lucia-tåget – men avbröts efter en stund i mitt letande bland shoppingssugna och vikingar av stämningsfull svensk julmelodi. Ni vet klassikerna – alla var med. Ingen nämnd – ingen glömd! Trots att det var vacker, vackert kände jag ingenting. Ingen lucia-feeling; då det närmar sig jul. Snarare att svenskarna visade upp sina traditioner för spanjorer (det var en del i publiken faktiskt) & det är ju trevligt det också, men det är inte som hemma, inte på riktigt. Men alla var ju duktiga, självklart! & Linda var jättefin som lucia, verkligen!

Bilder från Miramar´s luciatåg.


Julstämning på Miramar. Vem var det som nämnde om ”julpalmer” det vill säga smyckade palmer? Nyfiken, jag måste checka upp detta nya fenomen – vem vet, kanske är det någonting att importera till Sverige?

 

Luciatåget på Miramar. Ni måste hålla med om att de är jättefina, right?

Närbild på Nora. Nora är också jättefin – och solot gick jättebra! Jag var impad – shit, det är Nora som sjunger! & bilden blev bra! J Mitt i sjungandet, som det ska vara i ett luciatåg!

Självklart – Lucian. Linda. Jättefin som Lucia. Ser fram emot att höra henne solo. Hon passar perfekt som Lucia, och gör det perfekt!

Publiken. Både vuxna & barn. & där är ju Lisette också! :P

Domme, Alicia & Lisette. I publiken. Vi satt på ”röda mattan” bland alla ungar.

Just nu; är det bråttom till Spanskan & jag har batteribrist på laptopen! :/

LATER.


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, vilka fina bilder! :) Tack för dina fina komplimanger!

2009-11-23 @ 12:12:54
URL: http://lindaler.blogg.se/
Postat av: lalaurahh !

när du kommer hem, hänger du med och kollar när jag rider :D ?

2009-11-23 @ 16:04:54
Postat av: Lena i Spanien

sis; kanske kan jag köpa mig en engångstur? är hiskeligt ridsugen! :)

2009-11-24 @ 10:13:51
URL: http://lenaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0