Madrid dag 1;

Hej Bloggen!

So finally are there here...bilderna från Madrid! Igår, när tröttheten inte var lika överväldigande laddade jag in de på datorn, och kan därför lägga ut pics från fredagen! :)

Enjoy!


Klockan 07.00 på Feriaplatsen, & jag var taggad inför MADRID!
Hade stigit upp omkring 05.00 på morgonen, och vaknat till av en kalldusch. (varmvattnet hemma hos mig är helt galet - funkar ibland & ibland inte - hörde rykten om tidsspärr?)
På grund av brist på en stor väska körde jag med 4 små, inkluderar gympapåsen. Hur löjligt som helst, jag vet det.


Soluppgång någonstans omkring Málaga-trakten.


Här spenderades åtta timmar. & hey - jag vet inte hur jag lyckades överleva. Tacka för att jag fick sitta längst fram, och därför slippa genomlida fenomenet åksjuka. Jag antar att sömn, fil & musik hjälpte mig att ta mig igenom timmarna. & förväntan, absolut!


FRAMME I MADRID!
Shit, vad man satt på spänn då. Vi hade åkt från sju på morgonen & klockan var över när vi äntligen var framme. Bilarna, husen... allt blev större & tättare! & förväntan låg så tjock i luften att man kunde skära i den.


Hej Madrid!


Jag, Lisette, Alicia & Nora hade äran att få första rummet (om sanningen ska vara så var det tack vare mig, det var nämligen jag som stod kvar hos läraren, och tyckte att det var vi som skulle vara tjejgruppen & bo inne hos killarna) Kanske gjorde vi en nit? Det var nämligen mycket modernare inne hos flickorna.
Bilden är tagen från balkongen på tredje våningen.


Hostal Nuria.
Jag kan verkligen inte rekomendera att bo här. Städerskan var en tjuv! Vi kommer hem från ett slott, taggade inför shoppingt - och vad ser jag? STÄDERSKAN HAR GÅTT I MINA SAKER! Samtidigt upptäcker Alicia att hon blivit snodd på 20 euro - och hon var inte den ända!!! Nu ska en polisanmälan in, så jag hoppas verkligen att de sätter dit den där *****


Det blev ut på stan för att upptäcka Madrid.
Lärarna hade planerat in en stadsvandring, så Nora fick ta kartan (hon är typ proffs på det) Vi bodde väldigt, väldigt centralt, nära till donken och Bershka på 3 våningar. (just as dad told!)


Domme, Lisette, Nora, jag & Alicia.
(nej, jag vet inte varför jag står så konstigt :s )


Domme.


Nora, kartläsare... och Alicia vet jag inte vad hon gör.
I centrala Madrid.


En av mina favoritbilder från Madrid. Sötaste paret - Anton & Lisette.


Nora & Alicia i Madrid.


På resturangen.
Vi var på en jättefräsch & bra resturang med buffé.


Rebecca, Rebecca, Amanda & Rebecca.


På kvällen gick vi till McCafé. Jag vet inte om det finns i Sverge, men det är McDonalds Café. De säljer allting som ett vanligt Café - kaffe, kakor - yo name it! Nora sitter och är söt i sin Kiss-tischa (som jag älskar) och dricker varm chocklad.


Och Alicia körde hela vägen med grädde & allting.
Mysigt kaffe var det iallafall.

Imorgon kommer bilder från lördagen! :D

Nu hade jag tänkt gå hem & plugga... på tal om detta... OM EN MÅNAD SITTER JAG PÅ FLYGET TILL KÖPENHAMN! Helt sjukt känns det, jag både längtar & längtar inte, lite läskigt känns det allt, nu när man byggt upp en vardag som man trivs med här. Hur som, tre veckor i Sverige blir det, flyger tillbaka till Spanien den 7 januari - jul & nyår.
Hade tänkt logga in på hotmail en snabbis och checka flygtider osv... en snabbis innan jag stänger ner datorn.

LATER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0