Marknadstisdag;

Hej Bloggen!

Låt mig le, låt mig le. Har rast fram till klockan halv ett & jag är på mycket gott humör. Gårdagen var en fin dag - både studiemässigt & på alla andra sätt. and right now am I sitting here and enjoying myself, medan de andra kämpar med fysiken - elläran är ingen leksak! Dessutom njuter jag av spotify, underbart, underbart! Favvolåten The Turtles - Happy Together. Känns som jag går sönder när jag hör den - den är så vacker! 

Igår passade jag på att gå på marknaden när jag för en gångs skull hade tid. För övrigt kan jag tillägga att det var otroligt lugnt i skolan när folket var i Málaga, så skönt skulle det vara varje dag! Hur som… åh, så kul det var att gå på marknad! Fick känslan av att ingenting passade mig, ingenting dög… jag hittade ingenting. Tvärtom var det när jag strosade omkring tillsammans med mammsen, då skulle plånboken fram hela tiden. Men jag njöt av solskenet…

 

Sannigen är att jag egentligen tycker det börjar bli riktigt kallt här. Jag fryser när jag går ut, jag vill ständigt gosa in mig i mina tjocka koftor det står ”made in Sweden” i (of course, Sverige har de varmaste tröjorna) men, så tänker jag på folket i Sverige, och att om en månad ska jag utstå kölden där, & jag ler inombords och inser att ”aja, så farligt kallt är det inte, av med tjocketröjan & enjoy! Solglasögon måste jag bära, och högsta dagstemperaturen är den bit över 20 grader.

 

Lite fynd blev det trots allt på markanden, och det fick mig att skina upp en smula efter det halvdasiga engelskaprovet (inga kommentarer) Underklädersjakt prio nummer 1 & det blev hela 6 par till priset av 4 euro, inte dåligt, huh? Jag älskar att fynda!

 

Pics från gårdagen;



Marknad på Feriaplatsen, Fuengirola. Varje tisdag som innebär ett trängande med turister & annat folk. Fullsmockat är bara förnamnet. Men marknader har en tjusning, kanske är det att de påminner så mycket om somrar i Sverige?




Som alltid i Funkan – ett brett utbud av piratkopierade väskor. & fy tusan vad fula! Ingenting skulle fått mig att kånka omkring på den sådan gräslig plastbit. Försäljarna tillhör kategorin ”oerhört-äckligt-jobbiga-hjälp-vi-springer!”

Fruktutbudet i Spanien slår Sverige med braklängder. För frukt är godis!


Taggad efter fynd!


Jag kör djurmetoden! :)

LATER


Kommentarer
Postat av: anna '

åh, ta mig dit!! vill ocksååå, haha :)

2009-11-26 @ 07:27:55
URL: http://qvinlist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0