Uppkopplad på en helg;!

Hej Bloggen!

 

Hey – vet ni vilken dag det är? Klart ni vet, - det är söndag, det är helg! J & har ni märkt något särskilt denna helg? Jag är på internet! Jag antar att ni internet-nördar hela helgen genom, men faktum är att jag under de senaste två månaderna har fått leva på skolans internet anslutning, vilket har inneburit hektiska bloggningar, innan jag rusat hemåt för att plugga. Nu har jag (tack vare smarta Nora som är expert på allt – kartor, guidningar via mobiler & internet-uppkopplingar – ta åt dig äran, Nora) hittat till ett publikt & alldeles gratis uppkoppling utanför biblioteket & i parque de sol. Nära till mig, och eftersom att dagarna är varma & kvällarna ljumma lämpar det sig ypperligt med att blogga och allmänt internet-nörderi, vilket innebär facebook & spotify. Självklart nyhetessidor också – jag fördrar keep update.

 

Idag har det inte hänt mycket alls, men jag kör på promenader. Brukar promenera om helgerna här. Det är en väldigt bra aktivitet, och trivsamt för privata tankestunder med ipoden i öronen. Solen skiner och spanjorerna är väldigt underhållande att titta på – det är ständigt liv på gatorna & allting ter sig nästan som på film. Dessutom försöker jag gå olika vägar varje gång. Dels för att få se nytt, och dels för att det är mysigt, mysigt!

 

Två bilder från förra helgens promenad - (& dessutom lite av Funkan.)


Tjurfäktningsarenan.

Känner att det börjar bli lite mycket arenor här – Madrid, Ronda, Mijas – så detta blir väl fjärde? – Funkans tjurfäktningsarena. Tjusig, right? & så fick jag med både matadoren & flaggan. Spanien i ett nötskal!


Zoo Fuengirola.

Vill man se barn en solig söndag är det hitt man ska bege sig & eftersom att barn inte är min grej är det inte första platsen jag söker mig till. Men någon gång ska jag botanisera bland tjatande föräldrar och skrikande glin för att kika på djuren. Någon gång.

Dessutom var jag på Sverige-helg på Miramar igår (lördag); stämmingsfullt och väldigt svennigt med vikingar, pepparkakor, glöggdoft & lucia. Pics kommer imorgon!

 

Får passa på att hälsa till Alica, vars familj tog med ut på äventyr idag! Hoppas du haft kul & nu är jag nyfiken, nyfiken! Du får berätta varje detalj imorgon, eller skriva på bloggen så jag kan stilla min nyfikenhet den vägen.

 

LATER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0