Bilder från Ferian - onsd 7 okt.

Hej Bloggen!

Åh! vad jag är på gott humör! Optik-provet avklarat & jisses vad jag fasat för det. Det gick bättre än förväntat & nu kan man släppa allt om strålar hitt & ditt - hatar det! Nu återstår en timme innan spanska & jag ska lägga in lite nya pics. I eftermiddag är det cultura & idrott på schemat. Tvi för idrott. Tvi!

Igår hände inte så mkt. Jag satt hemma & pluggade optik & hur strålar bryts. Återigen måste jag referera till min glädje - jag hatar fysik & nu har jag bara ett moment kvar i fysik A. Sköööönt!!!

Hur som - här kommer lite bilder. Bättre sent än aldrig, jag vet. Lite från onsdagen (första Feriadagen, solen sken & alla var jättejättefina, det var verkligen bara en upplevelse att gå på gatan & bara titta. det var speciellt) & några bilder från en väldigt mysig (& rolig) fredag på stranden:


Otroligt stämningsfullt med typiska spanska hästvagnar. Ja överallt!! Till & med om nätterna kunde man höra det typiska klamp-klampet. Folk uppklädda i spanska dräkter - kvinnor & flickor (till & med bebisar) i sevillana-klänningar. Nu vet - tajt, tajt & poff volanger! Knalliga färger & gärna prickigt.


Som jag har skrivit innan - här finns allt i sötsaksväg (ett paradis för en gottegris som Alicia) fotade ett stånd, enormt, huh? Fanns hur många stånd som helst i denna storlek under ferian. Ja, egentligen kan tivolit ses som ett ända stort gottebord. :P





En vanlig, vacker & stämningsfull syn. Visst är klänningarna vackra?


På Feria-platsen (ett stort torg mitt i staden)


Nora var verkligen jättefin i Sevillana-klänningen som hon fått låna av sin värdfamilj. 
Hennes värdmamma hade visst sytt den själv.. en sån är dyr annars, cirkus 550-600 euro får man lägga ut.


Ännu en bild på Nora i sin klänning. 

 
"Puta med läpparna, Lena!" Nora fotograferar.


En favvo-bild på Alicia & Nora i sevillana-klänningar.


En glad Malin som snart ska åka karusell.

Och nu lite pics från fredagskvällen:
Jag, Malin, Nora, Alicia & Linda tog det lugnt med picknick på stranden. Vi hade jättemysigt, pratade & skrattade som tokar. Sedan kom en spanjor - han var gammal- sa att han var 21 (är han 21 är jag 70!) jag ville vara lite trevlig och räckte fram honom chips-påsen & inte hade jag väntat att han skulle käka upp hela påsen. Sedan satt han där - åt chips, tittade på oss & frågade mig varifrån Sverige jag kom ifrån (vilket jag råkade svara norra på - men jag trodde han frågade mig varifrån Europa jag var) Linda fick ta till hård ton för att han skulle fatta att vi inte var intresserade av hans sällskap. Han var konsigt. Att bara gå fram till 5 tjejer & vräcka i sig chips... :S skojsigt minne, iaf!


Mysigt vid stranden. Linda hade tagit med sig doftljus.


Alicia fick kramp! :P


Nora posar med Asterix som hon fått från kinderegg. (men hon tappade hälften av chokladen i sanden - smart!)


Malin äter middag.


Alicia fick värsta inpulsen "vi har springtävling" hon och Malin sprang slalom mellan solstolarna & det var mycket roligt att bevittna.

Nu är det strax dags för spanska. Måste sticka. Ha det fint till nästa gånger!

LATER.

Kommentarer
Postat av: MALINHE - FOTOBLOGGEN

hej! ☆

hoppas du får en fin kväll :)

2009-10-15 @ 17:35:48
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: karolinajonsson

jag vill också ha så mycket godis xD

2009-10-15 @ 20:31:32
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: trees

ååh mums!!:D

du ser ut att ha massa kul där nere i spanien!

2009-10-20 @ 18:04:15
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0