Pics från lörd 10 okt (feria)

Hej Bloggen!

Och så var det fredag. Härligt! :) Sovmorgon med en TV-apparat som gått högsta volym.
Jisses, jag fattar inte! Här klagar spanjorer över att "jisses vad elen är dyr, och den ska alltid vara avstängd i alla rum där du inte befinner sig. Men TV´n - den är alltid på. Oavsett om någon tittar eller inte. :S
Hänger inte med där.

Igår var en lugn kväll. Jag pluggade matte & min värdmamma visade bilder på hennes dotters bröllop förra året. Det var ett gigantiskt album - & verkligen jättevackra bilder. Man blir lite avundsjuk - vackra bilder, alla är fina & lyckliga. Det är sånt man själv vill uppleva någongång i framtiden.
Idag har jag inte hunnit göra så mycket i skolan ännu. Skrivit ett kladd på ett informativt tal jag ska hålla om Slovakien nästa vecka. Nästa uppgift blir att renskriva på dator hemma ikväll.
Nu väntar svenska & engelska innan hemgång.

Bilder från lördagen den 10 oktober.
En mycket lyckad lördag. Modevisning, feria, dans i penan & mys på en spansk krog. Vi träffade 2X Rebecca & det var mycket trevligt. De hade varit på tjurfäkning (läskigt) & kunde bekräfta allas aningar om att ja det var hemskt & ja, det räcker som "nära-tjur-upplevelse" samt tycker jag att man kan uppleva & spansk kulur på annat sätt än att behöva genomlida blod & död. Att dessutom betala typ 30 euro för det - totalt otänkbart för mig. Men nu ska vi le & vara glada & titta på mycket fina bilder tycker jag. And here there are: 


På kvällen gick jag, Linda, Nora & Alicia på modevisning. 
Noras värdsyster skulle vara med & det var på så sätt vi fick reda på det. 
Kan inte precis påstå att det var stämningsdfullt med modevisning i en idrottsplats. Dessutom var det kvavt så det finns inte. 


 När modevisningen väl kom igång (efter bara sisådär en halvtimme, vilket har blivit vardagsmat här) blev denna klänning en av Lindas och mina favoriter. Man ser inte så bra på bilden, men själva kjolen är massa, massa rosor. Mycket tjusigt!


Fina klänningar men som inte passar i en idrottshall.
Någon av oss (minns ej vem) kommentarade med att nu drar de vackra, vita släpp över icke-hygeiniska golv där folk har svettats. Mysigt? Avgör själva.


Här kommer Noras värdsyster- Ana /(det var så hon hette, va?) in. Hon kom sist. & Nora står & tittar på henne.


En bild på Alicia & Nora som tittar på alla klänningar (& Alicia ser ju väldigt fokuserad ut)


Modevisning!


Sedan, senare på kvällen, gick vi till en spansk pena.
VILKEN STÄMNING! (se film jag ska lägga ut)
Musiken var rytmisk & hög, kvinnor & flickor vackert uppklädda i Sevillana-klänningar, alla dansade & glädjen var total. Ja, det var minst sagt en upplevelse.
På bilden dansar Rebecca med sin värdmamma. sött!


Rebeccas värdmamma bjöd oss på läsk! :) Mycket trevligt.
Hon var otroligt snäll, det var hon verklingen. Tragiskt nog skulle jag aldrig kunna tänka mig att min värdmamma skulle göra detsamma, även om hon också är snäll, of course. Fast kanske inte generös på det sätttet.


Nora & Ellen dansade. Mycket underhållande att titta på (ja, de var duktiga) Själv är jag alldeles för dålig för sånt (eller snarare blyg, för det är kul att dansa) men inte spontandansa på disco, fest osv... av någon anledning har jag svårt för det, men med en fast koreofrafi är det superroligt!


Efter en hel del dans gick vi till en supermysig spansk tapas-bar i centrum (& efter att jag mött en väldigt spec person men blir deppig av att gå in på detaljer) 
På bilden dricker Ellen sin supergoda passionfruktsjucie. Skulle gärna beställt en själv om den inte vore så dyr (3.4 E tycker jag är ganska mycket) tacka café con bailys för 2.


Nora & Rebecca.


Vi beställde tapas (=spanska smårätter)


Rebecca i sin tjusiga hatt ho fått från tjurfäktningen.


Helga gänget. & Alicia såg ju mycket glad ut! (?)

Nu måste jag kila. Alicia väntar på mig... hem & helg! :)
Mycket uppskattat!

LATER


Kommentarer
Postat av: Sanna

Maten ser god ut!

2009-10-16 @ 17:03:29
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Patrik

Hur varmt har ni det?:D

2009-10-19 @ 12:22:03
URL: http://putteisback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0