Lördagskväll på stranden...

Hej Bloggen!

Sitter i skolan. Känns helt okej att vara tillbaka i skolan efter helgen. Tiden går fort, det gör den.
Och inatt kände jag det för första gången - det börjar bli kyligt. Jag vet inte vad som väntar i vintern, och denna ovisshet skrämmer mig. Det är kallt på ett konstigt sett (iaf imorse) ute var det kyligt, vilket gör det typ halvkyligt inomhus. Man fryser på morgonen... och dagen är hett med omkring 25 grader. Lite dilemma där. Men man ska inte klaga. I sverge var det ju riktigt kallt (har pratat med sis) Sis, när du läser detta - ring mig! Har fått en mycket bra idé! :D

Har haft matte i 2 timmar (inför prov. nu väntar plugg) på grund av det blir det inte shoppingsmåndag idag. Tragiskt, men sant. Måste fokusera på matten.. men på onsdag.. då smäller det!
Har haft spanska - och det är riktigt konstigt. Vi ska ha prov nästa måndag (& förhör på torsdag - snacka om dålig planering) & läraren ger oss meningarna vi ska kunna översätta på provet. Jisses, har aldrig varit med om liknande. Just nu är det suck, suck med nalkande gympalektion. Hörde någonstans att det ska bli frisbee & ja, det är bättre än många andra sporter (fotboll är från helvetet).

Gympan var det helvetet jag väntat, om inte värre. Det blev frisebee som jag skrev, men ödet ville inte med mig. Frisbee är ju inga vassa saker, jag vet det - men oavsett hastighet - blir du träffad på precis rätt ställa kan det sluta illa ändock. Det hände mig idag. Rakt över väntra ögat fick jag det. Det gjorde ont som tusan och fick mig att längta efter alvedon. Jag mår bättre nu, men det var inte kul. absolut inte.
Lycka är att gympan är slut.

Helgen: varm & skön strand (jag älskar Fuengirola strand & jag älskar medelhavet!) & nattmys på en iskall strand, plugg & sömn.
I lördags gick jag, Linda, Alicia & Nora till stranden (på kvällen/natten) de bad mig att ta på mig varmt & jag drog på mig en tjocktröja. När vi väl möttes stirrade de på mig "du lär frysa" de hade med sig tre tjocktröja och halsduk. Jag sprang hem & hämtade fler tröjor (mamma, du får ta med dig min supertjocka svarta halsduk)
Mycket lyckad kväll. Vi pratade, skrattade och hade trevligt. & ja, det var iskallt. Svenne-varning här!!
Några pics från kvällen (=varav en är av hög-skratt varning!)


Söta Nora & hennes munk.



Vi mysade till det på ett par solstolar med rosa doftljus.
Det kom fram några ukrainare till oss & ville bjuda på hembränt (vi tackade nej. man ska inte ta emot okända drycker från främlingar) de trodde vi höll på med någon woodoo bara för att vi hade ljus. :P


Alicias chokladfyllda korvbröd. (?!?)
Både hon & jag tänkte på, ja, hmm... ni vet. 

 
En iskall natt på stranden. Svennevädervarning!
Jag hade 3 tröjor & en på benen och fortfarande var det inte varmt nog.
Tro det eller ej - men Spanien kan vara kallt. Det har jag redan fått uppleva, och det kommer att bli värre (vetskap utifrån andras erfarenheter)


Vi fick tränga ihop oss för att hålla värmen.


& så en personlig favorit som Alicia & jag valde att lägga upp eftersom att båda ser hemska ut på den!!!! Titta Alicias min. Jag måste skratta. skratt. skratt.
(Alicia, vad gör du?)

Just nu: måste jag kila hemåt & plugga! Galet mycket. Stress, stress.

LATER

Kommentarer
Postat av: Emma-josefin

ah jag måste bara fråga om du vet vad killarna hette? och vad de hette isf?:)

svara som kommentar i det här inlägget!:D

2009-10-19 @ 17:50:46
Postat av: Lena i Spanien

Emma Lisa: ukrainarna? om det är dem du menar vet jag inte.. annars är jag osäker på vilka killar du menar.

2009-10-20 @ 09:17:29
URL: http://lenaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0