En bra fredag;

Hej Bloggen!

Shit, vad jag är på gott humör! Har haft en utmärkt fredag hittils...
Har hållt tal om Slovakien & det gick utmärkt! Fick fantastisk feedback, som gjorde mig mycket glad.
Smårolig syn var det nog i förmiddags för spanjorerna som såg mig i Slovakien-tischa rabbla mitt tal högt (genrep, ni vet - man vill ju vara förberedd!) De trodde väl att jag var slovakiska, antar jag. Inte för jag tar det som något negativt - men ändå! Jag skämms inte alls för att strosa omkring i min slovakien-tischa - svarare tvärtom! Jag är stolt och har fått många komplimanger. Det konstiga är - även om jag är svenska - att jag aldrig skulle ta på mig en tischa med SWEDEN. Aldrig i livet. Det känns löjligt, patetiskt. Fråga mig inte varför, för det vet jag inte själv.

Sedan har jag & Alicia datanördat oss under rasten. Ni vill inte veta vad vi gjorde - bara tanken känns löjlig. Men vi hade skojsigt, och det är huvudsaken!
& idag ska Nora & Ellen göra en spec sak. Inga detaljer har - vi får keep it as a secret. men jag önskar er lycka till & ni får säga hur det var, för klart man är lite nyfiken ;) Kanske ska man prova själv? Isf får jag ragga med Alicia.

Spanskt kaffe är inte gott. Absolut inte! Kaffet ska vara svenskt. det är ett faktum.
Jag dricker kaffe. men det kallas koffeinberoende och är inte att leka med.
Men mamma kommer om åtta (?) dagar & då blir det svennekaffe så jag inte kan sova på ett dygn.
Men det är det värt - bara tanken få mig att bryta ut i ett lyckorus.


Framsidan till mitt slovaken-tal powerpoint. 
Ville lägga ut den för jag kände mig så nöjd - både med designen & men resultatet (& så är det skönt att det är över, inte för jag blir supernervig innan jag ska redovisa, men lite känns det ju. Antar att det är normalt)
Är den inte tjusig, huh?? :P


Jag i min "tala-om-Slovakien-outfit" (som jag är iklädd right now!)
Tajt svart kjol från Pull & Bear & tischa som mammsen köpt i Slovakien.


Dricker kaffe i min "Slovakien" outfit.
Notera hur smal & liten sängen är. Min kompis har samma problem ( & enligt honom är hans säng ännu smalare)
Man frågar som on spanska sängar är smalare, och isf varför. Men jag ska leka optimist - jag slipper i vart fall min stenhårda viloplats i Sverige - avundsjuk, sis?


Svarta leggings med nitar & dragkedja. Kriminellt snygga från Bersha.
Behålla eller inte? Eller ska jag lägga pengarna på ett par jeans istället?
Tveksamt. Jag älskar dem - det gör jag verkligen.


& min nya, söta hoodie från Pull & Bear.
Kommer bli perfekt när kylan biter i Spanien!

Just nu: Sofia O fixar håret. Sofia F läser om förintelsen. Alicia snurrar på foten. Malin sover & jag datanördar mig.

HELG: imorgon bär det av till Ronda med skolan! :) Klockan halv tio åker vi.
Jag vet knappt något om denna stad, men jag ser framemot resan med förväntan. Allt jag vet är att Ronda ligger bland bergen efter en timmes skakig bussresa. I staden ligger det även en stor tjurfäktningsarena. Det var just där som tjuren Ferdinand togs, ni vet - julafton (i Sverige!)

Nu ska jag hem & plugga spanska! :( Prov på måndag & fokusera, fokusera! (såg prec min spanska lärare gå förbi, på tal om det)

HA EN FINFIN HELG.

LATER.

Kommentarer
Postat av: jenny

Skitcoola leggings :)

2009-10-23 @ 19:33:03
URL: http://hallongubbe.blogg.se/
Postat av: MALINHE - FOTOBLOGGEN ♥

SV: hihi!:)

vad ska du göra idag då?



föresten förlåt för sent svar, jag har haft fullt upp .. ♥

2009-10-24 @ 10:43:42
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: Line

Är inte lite avis på dig. vill också bo i spanien.. :) Börjar de bli lite kallare där nu? Hur bor du där nere? =) ha det bra

2009-10-24 @ 15:43:46
URL: http://fineliine.blogg.se/
Postat av: karolinajonsson

tack ska du ha :D

2009-10-24 @ 19:56:56
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: Putte

Snygg tröjja:D

2009-10-26 @ 00:19:48
URL: http://putteisback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0