Málaga lörd 2 okt

Hej Bloggen!

Idag har vi haft temadag "svensk i Spanien" Hade en del intressanta saker, som när vi fick träffa spanska ungdomar & disskutera fördomar.. annars var det mest info om droger/alkohol som kändes oerhört drygt. Sådant man redan hört, inga nyheter...jag orkar inte med skolors temadagar droger. Det blir för mycket tjat om det, och effekten förloras.

Hade en bra eftermiddag igår. Pluggade en del - ja, jag var flitig, men dock allt för lite. Det blev en del spanska. Tragiska är att jag är fysik-prov veckan efter ferian (som börjar idag) så jag måste stanna hemma iaf vissa dagar och plugga. Hur tragiskt det än är... :( , men idag ska jag iaf ut lite.. checka läget, ni vet. Hörde att det skulle börja omkring halv tio vid feriaplatsen. Men det blir inte allt för sent för imorgon klockan 08.00 är det tjurrusning! (de släpper lös tjurarna & sedan är det bara att springa!) ska bli riktigt spännande!!!

I lördags var jag i Málaga tillsammans med Domme, Lisette & Anton!
Det var en mycket lyckad och varm dag (ni kommer att se) men otroligt roligt. Tågresan på 3 mil tar 50 minuter - & jag skämtar inte. Tåget stannar fan varannan minut. Med bil tar samma sträcka bara 20 min, men jag hörde av någon att med buss skulle det ta 2 timmar. Shit! Hur som blev det först en hel del shopping i köpcentret blredvid tågstationen, innan vi gick in mot stan. Det är en liten bit att gå från stationen - men helt klart värt det! Málaga är en fantastisk stad och vi planerar en snar återresa, absolut! Här kommer en del pics från lördagen:


Äntligen framme vid tågstationen efter en seg tågresa. Vi hade pratat om tjurfäktning & det faktum att jag inte visste att man dödar tjuren. Jag fick värsta chocken först. Shit - man kastar ju spjut på den. Aldrig, aldrig att jag går på någonting sådant. never!


Vid köpcentret i Málaga. På bild; anton & lisette.


Jag inne på New Yorker i min fina mössa.
Behöver man ens sånt i Málaga? Söt är den! 'skratt & flin'


Domme & Lisette inne på New Yorker.


Lisette. Hon köpte den blommiga jackan, visst är den snygg? Suktade efter samma, faktiskt.. men tyvärr fanns inte min storlek. :/ suck.. & så är jag tvungen att skriva att det skriker rosa om hennes New Yorker påse. Haha, hon har köpt lika snygga skjorts som jag fick av pappsen på födelsedagen - det vill säga.. korta, mjuka & neonrosa! Snyggvarning!!


Efter att vi hade shoppat klart gick vi in till Málaga centrum. Det var en bit att gå, & solen var stekande.
Anton, Lisette & Domme på bild.


Framme i Málaga. :)


Torget i Málaga.
Där satt jag en solig dag i mars -08 & åt jordgubbar. Minnen.


Huvudgatan i Málaga.


33 grader den 3 okt. JAG ÄLSKAR DETTA KLIMAT!
Finns inte nog med kärlek, det finns det inte. Hur kan man längta tillbaka till sverige när det i Norrland snöar? Tanken är plågande.. snö..! bara i dec kommer det att vara tufft. Jag har redan visioner när pappa kommer och hämtar mig på kastrup den 17 dec och bär med sig min superstora, och varma jacka.
Men nu ska jag njuta. Jag älskar solen.


Jag älskar denna bilden - jag avgudar kontrasten. (& det var den som Anton påpekade när jag tog bilden - jag skulle fånga kontrasten) & vad tycker ni om resultatet.
En av mina absoluta favoritpics, kan jag erkänna. Det moderna med både en lastbil & en buss, men så en gnutta av Spanien i form av en häst och en gammal spanjor. Hästar är mycket viktiga här, speciellt under Ferian.


MED MIG HEM FICK DESSA SKÖNHETER FÖLJA:


Blev kär direkt. Från New Yorker (har på mig det right now, faktiskt)


Har letat efter jeans hur länge som helst.... två par som var på G i lördags men båda hade trasiga knappar. Jag villa gråta, det var mycket tragiskt.
Tillslut hittade jag denna godbit och jag var tiptop glad igen. Från Pull and Bear.


Fluffig ballongkjol i blek denim med nitar. Blanco.


Tischa med dragkedjor. Blanco.

Och till sist... köpt i Fuengirola igår...


Rolig tisha från Bershka kill-avd. Hittade den inne på Bershka i Málaga tsm med Domme... men väntade tills måndag så jag fick uppleva en av dessa shoppingsmåndagar - en liten iaf.
Visst är den bara för rolig?

Just nu: folk pluggar. Jag är trött & har en alldeles för tung väska att gå hem med. :( mycket böcker i svenska B ska ni veta. Förhoppningsviss blir det feria imorgon

Ingen skola imorgon. Ingen uppdatering

LATER

Kommentarer
Postat av: karolinajonsson

fan vad söt bild på dig i mössan :D

2009-10-06 @ 18:21:52
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0