Första feria-kvällen 6okt

Hej Bloggen!

Torsdag, och en mycket kort dag! Jag har slutat! :) Hur skönt är inte det? Hur som.. har haft lite biologi, matte & spanska. Spanskan är jobbig - ibland hamnar jag liksom i ett depp-period då det känns som att jag aldrig ska lära mig spanska & grejen är att jag verkligen vill lära mig spanska. Nu ska jag inte klanka mig själv allt för mycket - jag har gjort framsteg, mycket större än vad jag någonsin skulle i Sverige. & jag kan förstå en del enkla budskap. Det finns bara en lösning på kunskapsbrist: plugga! & det ska jag göra, minst sagt.

FERIAN 2009:
HAR BÖRJAT HÄR I FUENGIROLA & HÅLLER PÅ TILL MÅND 12 OKT (SPANIENS NATIONALDAG SÅ VI ÄR LEDIGA!).
Har haft det bra hittils, har bland annat varit på tjurrusning (som är helt galet - film & bilder kommer imorgon) Vi var ju lediga igår, första dagen är typ viktigast och många var klädda i otroligt vackra spanska sevillanaklänningar & hästar fanns det överallt. Film & bilder på det kommer också. När vet jag inte, begränsad tillgång till internet är inte det lättaste.
Men nu lite bilder från tisdagskvällen:
Det var en jättetrevlig kväll som spenderades med en hel hög trevliga flickor; Ellen, Linda, Nora, Alicia, Sofia, Sofiam Ö-vik & Malin. Vi gick på tivolit, tittade på allt folk, åkte karusell & hade roligt. Mycket att se och uppleva - otroligt mycket att smälta - och jag mötte en "kär gammal bekant" vid kastanj-ståndet. Nämligen vår lilla "f-ordet" ecvadorkille från strandparken. Remember? Ahh,, vilken kväll det var. & min lilla snygging.. jag saknar honom!!!

Här är bilder:


Utanför skolan: Alicia, Ellen, Malin, Sofia Ö-vik, Linda & Sofia.
<3


Måste bara kommentera att detta är sååå Alicia. En riktigt liten godisgris - men en söt sådan! :)
Ni skulle bara sett stånden - så galet mycket sötsaker att det finns inte. 


Malin & Linda skulle åka karuell. Någon enorm groda & så var det upp & ner. Såg roligt ut + att de fick åka länge.. men tror inte jag pallar lägga ut 25 pix på en åktur... man har blivit snål med budget ;)


Tänker ni på samma sak som mig?
Hmm... är det sådant här som spanska barn leker mig.


En halvtaskig bild på mig mitt i vimmlet. Notera mitt halsband och örhängerna. Jag kärlekar dem.


Ellen har också köpt "slimys" som jag och sis kallade dem. :)
Tjusig bild :=)


Sockervadd. Älskar denna bilden. Skratt, skratt.


Detta var bland det vidrigaste jag sätt - RIKTIGA HÄSAR I KARUSELLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!


En söt liten spanjorska i sin sevillana-klänning :)
Prickig & färgglad- så som det ska vara! Gärna knalliga färger.


Sedan gick vi och köpte "spanskt fyllekäk" - avlångt, friterad deg som man doppade i choklad.


& Alicia hade (of course) också handlat gottis... :)


Alicia hade köpt någon avlång degklump fylld med choklad & har posar Ellen med den.


Jag & Sofia.


& sist; Sofia mumsar på ett chokladdoppat äpple. & Ö-vik ser sugen ut?

Just nu: mina kompisar har historia prov . (wish them good luck)
Ikväll händer inte så mkt. Ganska många ska på tacokväll men eftersom att jag inte äter kött så känner jag mig inte så pigg på det. Antar att jag ska plugga så att helgen kan vara ledig för roligheter! :)

LATER


Kommentarer
Postat av: patrik

Dina bilder är bäst:D

2009-10-10 @ 01:23:15
URL: http://putteisback.blogg.se/
Postat av: Leia

Vilken sockervadd! :O

2009-10-13 @ 13:15:15
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: jenny

Som vanligt jättefina bilder :) Gillade örhängerna dina!

2009-10-13 @ 17:06:46
URL: http://hallongubbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0