Fredagskvällen 2 okt

Hej Bloggen!

Har prec kommit från en gympalektion - vi har dansat spansk folkdans. Själv dansade man i flipflops & skoskav, inte det roligaste kan jag säga, men annars var det roligt. Men jag tror inte att jag kommer att vara så pass säker att jag ställer mig och dansar under Ferian - som börjar imorgon! 6/10-12/10. Ska bli mycket, mycket spännande!!!! :D

Innan jag börjar skriva om helgen måste jag bara visa en bild jag tog vid feria-platsen i fredags:


Nordic-feeling, right?
Skratt, skratt, skratt. Kunde inte motstå att ta fram kameran.


Har haft en mycket, mycket bra helg med både värme & fantastiska kompisar! :) Kändes tufft att gå till skolan imorse.. men vi är ju lediga på onsdag (tjurrusning kl 08.00) så jag tar sovmorgon nästa måndag 12okt då vi också är lediga! Någon spansk helgdag.. vet inte vad riktigt, men ledighet - det är aldrig fel!
Fredagskvällen tillbringades med en hel hög av snälla, glada & fina flickor. Det var en lyckad kväll som började på Lola´s bar i cenrum, och slutade på en park nere vid strandpromenaden. Därmellan massa trevligt, & sammanfattar kvällen med lite pics;


Violetta, Moa, Rebecca (som fyllde år den första okt GRATTIS!) & Nora.
Första bilden. (tagen av Ellen?) & jag var tvungen att klippa bort mig. Blundade, eller något åt det hållet säger vi. :P


Sedan gick vi till Lolas bar - en skitmysig bar mitt i Fuengirola centrum. Där satt vi kanske i en timme, snackade och drack vin. :) Otroligt mysigt, och vi kände oss mer och mer taggade inför kvällen - hey, it was friday!
På bilden Nora & Rebecca.


Rebecca, Violette & Moa inne på Lola´s bar..
Och det var Violetta som lärde mig att dricka...


Café con Bailys -gott som tusan! :)


Jag gillar ljumma kvällar/nätter på strandpromenaden. :)


Vi gick till ett café vid stranden. Några beställde glass (glass eller pannkaka på Lola´s bar - that´s the question)
Vi satt, snackade och hade allmänt mys.


Senare gick vi med några spanjorer till en liten spansk pub. Först tittade vi när de spelade biljard (& jag fattar mig inte på det alls) & sedan blev Ellen utmanad. Kul att titta på var det! :)


Malin & Alicia inne på den spanska puben.


Avslutningsvis en bild på typiska spanska lufttorkade skinkor... dessa kan man se på nästan precis varje pub/resturang här i Spanien. Hängandes i skyltfönstret.. you name it... everywhere!
Om det är gott vet jag inte för jag äter inte kött.


Just nu: ganska mkt folk i biblan som pluggar. Malin sov bredvid mig prec, men nu stack hon med Sofia Ö-vik hem för att plugga historia. Ska hem också.. men för mig är det spanska & optik som gäller. Suck..

HEJDÅ! Later!


Kommentarer
Postat av: Johan

SV Tack hållermed jag tror det blir en rolig dag =)

2009-10-05 @ 16:07:31
URL: http://jojjestoltz.blogg.se/
Postat av: Patrik

Jag kan komma med svensk kaffe till dig hah:D

2009-10-05 @ 16:11:25
URL: http://putteisback.blogg.se/
Postat av: Leia

Tack visst är han!

2009-10-05 @ 16:47:34
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: jenny

Fina bilder :)



sv: Haha, nej det är mysigt med snö, men nog hade jag kunnat ta emot några till månader sommar :)

2009-10-05 @ 18:17:54
URL: http://hallongubbe.blogg.se/
Postat av: Sanna

TACK!



Kan jag förstå, Gina har en hel del snyggt i butik nu.

2009-10-05 @ 21:00:30
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

*SV:* hihi okekj ;D

2009-10-06 @ 00:44:30
URL: http://haidis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0