PANIK & STRESS:

Hej Bloggen!

Dagen kan stavas  ett ord: PANIK!!!
Eftersom att det bara stod matteprov & dans på schemat, bestämmde jag för att klä mig ganska "soft" det vill säga - gamla jeans & myskofta. Inget speciellt, och absolut inte vackert.
Men vad händer?n
Jag kommer till skolan, och möter Anna (självklart jättefin i nitväst) & hon berättar att vi ska ha fotografering idag. Jag frågar ett flertal gånger om hon är säker på att det just är 2A som ska fotas, och ja, hon bekräftar att hon är säker på sin sak.
Jag ville börja gråta. Där stod jag - på väg till ett matteprov - iklädd i de allra fulaste kläder som kan tänkas vid fotografering.

Jag sprang hem under rasten. 40 min tur & retur + ombytte. (annars brukar det ta cirka 25 min att gå en gång bara) jag vet inte hur jag hann, eller hur jag lyckades förklara för mig värdmamma - men jag antar att nöden inte har någon lag, ialla fall när det handlar om min spanska. Istället blev det en mycket söt klänning. Lycka var att anlända till skolan iklädd den. Jag var avslappnad. Nu skulle det inte bli misslyckandet som jag hade sett i huvudet. Skolkort iklädd mjukiströja!

Hur fotograferingen gick vet jag inte. Kändes varken skandal eller succé. Men jag längtar inte efter resultatet, men det gör jag aldrig. Matteprovet gick okej. Skönt att det är avklarat. Nu är det att fokusera på spanskan som är på måndag.

Igår:
Varje tisdag är det en stor markand här i Fuengirola där man kan köpa allt mellan himmel & jord - dessutom till ett väldigt lågt pris. Eftersom att biologin var inställd på grund av sjukdom, tog jag ett sväng ditt (dock hade jag inte pengar med mig) Får ta mamma med mig ditt, och då ska jag icke komma hem tomhänt.


Otroligt mycket folk.
Otroligt mycket turister.
Otroligt mycket engelsmän.
Otroligt kallt ute. (jag gissar att hösten är på G)


En pic på mig.
Notera att jag har tjock-kofta på mig. & mina ben i kjol var kalla ben i kjol.
Bara moln så långt ögat kan nå.
Sorry att jag klagar, men jag längtar redan till riktig värme återvänder.

HEMLÄNGTANVARNING:





Dessa två bilder (hittade på dator igår) ger lite hemlängtan vibbar (men bara små, mycket små)
Sista bilderna pappa tog på mig. I kastrup, en kvart innan jag skulle gå till gaten. Helt sjukt, det var så länge sedan... och så mycket jag inte visste då. Jisses, vad rädd jag var. Ja, jisses vad tiden går.. även om det bara var 1 måndad & 17 dagar sedan.
OCH DET VAR SISTA GÅNGEN JAG DRACK DRICKBART KAFFE. MEN MAMMA SKA KÖPA GEVALIA & JAG GRÅTER AV LÄNGTAN!!!
SVENNE-KAFFE IS THE SHIT!!

Later.


Kommentarer
Postat av: desereé

svar; haha ja, en stor finne kanske man ska säga, eller en omogen typ. vet inte vad jag ska kalla det ;o haha

men tack :)

2009-10-21 @ 15:46:27
URL: http://ddeseree.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: oh ja. Paella är också väldigt, väldigt gott!

2009-10-21 @ 15:52:49
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Jojje

SV Ingen aning!

2009-10-21 @ 16:13:27
URL: http://jojjestoltz.blogg.se/
Postat av: Trees

Kan tänka mig det och du har det inte så kallt heller då! än :P

Jag är i london, uunderbart e det:D

2009-10-22 @ 01:06:46
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0