Tjurrusning - lika galet som det låter

Hej Bloggen!

Fredag & jag har huvudvärk. Men jisses vad gött det ska bli med långhelg! :) På måndag är det Spaniens nationaldag & det firas med festligheter i hela landet! Jag ser fram emot det med spänning! Än så länge är inga planer satta med jag är öppen för förslag, om man säger så... hehe..
& så har jag varit en duktig flicka & anmält mig till Madrid-resan. Så den 13 november bär det av!!!!

Igår fick jag den första kicken av att jag verkligen bodde här. Har nog inte riktigt fattat det, men inte känt mig som en turist heller. Jag var på Eroski (= typ Spaniens motsvarighet till Sveriges ICA) där man också kan hitta allt i livsmedelsväg, ändå skillnaden är väl att apelsinerna är närproducerade... höhö! (var tvungen att skriva det) apelsiner är typ min favvofrukt. Handlade schampoo & andra nödvändigheter som tursiter inte köper.

TJURRUSNINGEN DEN 7 OKTOBER, TJURFÄKTNINGSARENAN, FUENGIROLA kl; 08.00.
Ja, det var lika galet som det låter & ja, jag var fröken trötter. (stack hem kl 09.00 igen) men det var värt det. En upplevelse utöver det vanliga, det kan jag garantera.
Tänk er: ett gäng spanjorer (man skulle vara över 16, men det verkade finnas en hel del smågrabbar ute på arenan) En tjur kommer ut och sedan; spring!!! Kalvar, javisst - men stora så det räcker. Och ja, de hade hort. Rejälla horn. Horn som gjorde mig räddm även om jag var i tryggt avstånd från dem.
Och sist, ja, folk blev stångade. Vet inte om någon skadades, eller om det gör ont, för efter det reste sig folk & gick. Jag har både tagit foton & filmat för att ni ska fatta. Men att uppleva det, - det är annorlunda.

Pics;


Alicia, Nora & Noras värdsyster Ana.
& ja, det var otroligt tidigt på morgonen. Vi var trötta.


& så bjuder jag på en morgonbild av mig själv i mörkret.


Ännu en bild på oss. OBS! censur på mina ben - de såg helt sjuka ut. svär!

SÅ HÄR KOMMER BILDERNA FRÅN SJÄLVA TJURRUSINGEN:










Några svenskar från skolan som var modiga att springa (jag hade aldrig, aldrig gjort det!)


& tillsist sparade jag den galnaste bilden av dem alla. Titta bara!! Ett ord: aaaajjjj!!!!!


Kommer en film också!

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0