Bilder från Tisdag 8/9

Hej Bloggen!

Shit, vad jag älskar detta land. Sitter i solen nu, mittemit mig är en palm och dagens värme börjar komma. Har möte med rektorn (ang schema) om en timme & passar på att blogga. I klassrummet intill har grundskolebarn undervisning med högläsning. Söt! :)Mina nya vänner, värdfamiljen är jättebra & jättesnälla, klimatet, shopping. Jag älskar Spanien! & tanken på Sverige & kölden är lockande. Fast visst, emellanåt är det kanske lite fööör varmt & min rygg är röd (har aldrig bränt mig i Sverige men här är jag kräft-varning!) Har lovat pics, och ska komma med det så ofta som möjligt. Har några från gårdagen.
Har inte ofta tillgänglighet till internet, men uppdaterar när jag kan!
& många har frågat om designen. Ja, den ska ändras. Jag jobbar på det, men i brist på anslutning är det inte alltid det lättaste.


Med klassen på stranden igår. Supervarmt & jättehärligt vatten (man mkt saltare än Östersjön - hemmahavet) men härligt, härligt. 7 km strand här och 15 min hem. Har varit där nästan varje dag sedan jag kom.


Otroligt vackert är det här i Fuengirola. Love it!


Brunbrända ben efter slappadagar på stranden. & jösses vilken het sand - som glödande kol - & jag skojar inte. Knepet är att gräva ner sig i den. Svalt!!!



Här bor jag. Otroligt centralt - nära till allt (utom skolan. hehe... 25 min promenad varje morgon, kanske.)


Min gata - La calle de Unión. (rätt?) mysig gata med MYCKET elektronikaffärer (står utanför min dörr här & väntar på en kompis innan vi ska shoppa!!!


Ny klänning från den fantastiska spanska kedjan Bershka (som ikke finns i Sverige - shopping utomlands & ja sis, skicka pengar & jag shoppar till dig!) Vad tycker ni? Billig - ja. Köpt med tanke på utekvällar osv.... keep it or not?


140 butiker & gigantiskt. 20 min från där jag bor. Ska ditt nu i eftermiddag - oerhört kul med annat än samma gamla svenska kedjor. (har säkert HM men inte sett ännu, kika idag?)


Jag älskar dessa palmer. Vackra & överallt. Kommer nog aldrig vänja mig vid det! (ser ett par runt huset här & en klarblå swimmingpool!) 


Inne i Miramar. 

aja, har datatnördat mig länge nu (hej internet efter 6 dagar!) & ska plugga lite matte innan mötet om en halvtimme. Sedan blir det shopping & kanske fotboll ikväll... får se. 
Hälsar er alla i Sverige att jag har det superbra här & älskar att vara här. 

HEJDÅ!!!!!!!!!!! Återkommer later. Promise!

 

Kommentarer
Postat av: LAURA DEN BÄSTA

JAG SKICKER PENGAR DIREKT!!!!!!!!

2009-09-09 @ 16:33:15
Postat av: Johannas porträtt & teckningar

Åh vilka fina bilder! :D

2009-09-09 @ 21:07:33
URL: http://www.johannajagendal.se
Postat av: Sandie

Gud vad underbart =)

2009-09-10 @ 07:17:17
URL: http://chipset.webblogg.se/
Postat av: Cristian

Det där såg inte helt fel ut du! :)

2009-09-10 @ 15:51:35
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Malin

tycker lätt du ska behålla den klänningen - den kan verkligen komma till användning nån gång :D

2009-09-10 @ 17:16:25
Postat av: melinda

när jag e i spanien varje år. åker jag till fuengirola och den dära borden bor vi mittemot! helt sjukt :o

skriv gärna tillbaka

2009-09-11 @ 21:31:53
URL: http://www.melindamelin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0