Café-besök & shopping;

Hej Bloggen!

Då var det tisdag & min 19:e dag i Spanien. Tiden går fort när man trivs. För övrigt kan jag skriva att jag är trött, trött, trött. Igår var en sömnlös natt. & när jag väl somnade drömde jag om Sverige och fullkornspajer.

En vanlig & relativt tråkig skoldag med engelska, svenska & biologi. Ingenting att skriva om det. Lärarna är OK och folket är trevligt. Det är bra.

Som jag skrev igår besökte vi ett spanskt café under Culturan. Cultura är en lektion helt på spanska där svenskar ska få lära sig om spansk kultur - detta varvas med utflykter (ja, schemat såg väldigt spännande ut!) Igår fick vi först prata om vad som var typiskt spanskt, och läraren (spanjorska) stannade vid den spanska café-kulturen. Det jag uppfattade vad att man dricker kaffe med mycket mjölk, och att man går ut till cafér och gör det - för att umgås med folk. Så skulle vi plötsligt gå på kafé - någonting som ingen var beredd på. Men jag var glad - skulle få kaffe som jag älskar! Självklart blev det en del pics, och några kommer här;



Hela cultura-gruppen prec utanför skolan på väg till caféet.


Här har vi precis kommit till caféet. Ligger väldigt nära skolan. Jag går förbi detta café varje gång hem/från skolan- så nog var det lite kul att för en gångs skull gå in här. Nyfiken på spanskt cafée-kaffe. Hemmavarianten är inte mums-mums kan jag lova. (jag vill att kaffet ska smaka sverige. Svenska kyrkan här, men det kostar ett euro - inte dyrt, men lider av kontantbrist)


Inne på cafét. Ganska mysig tycker jag. Ni ser det inte på bilden, men det var fullt av bakverk, tårtor & jag vet inte vad. Mycket mer folk än i svenska caféer kan jag också tillägga. Man märker att kulturen att umgås är viktig här. Folk är mer öppna & jag gillar det. Även på gatorna - det är prat, prat, & prat.


Inne i caféet.


Inne i caféet. Hon kvinnan, som står bredvid Ludwig med sin rutiga väska, är läraren. 

 
Ytterligare en bild. & där sitter Sofia med sin vita tischa. Gillar minen på spanjoren som sitter & äter där borta i hörnet (vet inte hur mkt ni ser) men skön är den.


Mums!
Of course blev det kaffe för mig - kaffe sólo för med mjölk går det inte (& herregud, socker kan man inte prata om) Jättegott & jättestarkt. Lisette, Dominique & Ludwig (mitt supertrevliga sällskap) bangade kaffe & körde på varm choklad istället. Vi drack & var sociala - det var väldans trevlig.


Lina, Sofia & Amanda pratar med läraren.


Måndagar är tråkiga dagar - varför inte göra dem till roliga dagar?
Låt mig köra på shoppingsmåndagar.
Dagens mål: Miramar.


I Miramar besökte jag denna fantastiska affär - Pull and Bear. En spansk kedja som jag diggar något oerhört, ett självklart stopp på shoppingsrundan. (Vet ni om Pull & Bear finns i andra länder än bara Spanien - tell me!)

IDAG FICK DESSA SKÖNHETER FÖLJA MED MIG HEM:


Denna fantastiska skönhet till klänning. Sista i min storlek, lycka.
Jag är verkligen inne på nitar nu, & klänning känns mer än rätt. Jag älskar den.


Denna snygga tischa fick också följa med. Har gått & tittat på den sedan första onsdagen - och äntligen är den min! :) Nitar, nitar, nitar! Jösses vad snygg den kommer att bli till min skinnkjol & nitväska, verkligen.

Just nu: sitter i den randiga classic fotöljen på skolan. Runt mig sitter 3 killar från 3:an & jobbar med deras projektarbete. Har hört lite idéer, & har varierande åsikter om dem. Nu blir det strax hemgång i solskenet. 
IKVÄLL BLIR DET SALSA MED ALICIA & NORA! :D (kameran ska med)

Later.
 









Kommentarer
Postat av: Patrik

Ser ut som du har d underbart:D

2009-09-23 @ 13:22:08
URL: http://putteisback.blogg.se/
Postat av: Lisette

Ja det måste vi verkligen! Helgen efter studiebidraget! Fina kläder du köpte! Skolmaten är skit hemsk! Rör den inte heller haha.

2009-09-23 @ 15:13:55
URL: http://lisetteha.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0