Äckel-morgon;

Hej Bloggen!

Sitter i skolan. Har slutat, faktiskt. Mycket skönt! Slutar sent alla dagar utom tors, & på fred är det sovmorgon!

Har haft en riktig äckelmorgon. Jag såg en HALVDÖD KACKERLACKA i min värdfamiljs kök. Jag skojade prec med en kompis att jag aldrig sett en kackerlacka - och idag låg den där. Den var stor, den låg på rygg - halvdöende med ännu vagt sprattlande ben. Jag har bott i Sverige i 17 år & aldrig sett en kackerlacka, men efter 3 veckor i Spanien visar dem sig. Ja, jag saknar den svenska renligheten, riktigt mycket.

SPYVARNING!!! Tänker på dem som var med i TV & skulle äta kackerlackor för pengar. Jag hade bangat, aldrig klarat det. Aldrig. 

Nu till trevliga saker, för jag har det trevligt också. Allt är inte kväljningar, det är mycket skratt också. 



 
FERIA DE FUENGIROLA, 6 - 12 OCTUBRE 2009.
Feria är en stor fest i alla spanska städer. Skolorna är stängda och man firar i en vecka. Vi är lediga en dag (den 7 oktober) Vad som exakt sker på Ferian vet jag inte - men det är klart att man ska ditt! :) På söndag är det någon förfest som kallas "Romario" - förhoppningsviss tar jag en sväng ditt också mellan allt pluggande.
Hur som - denna affisch ser man nu överallt i staden. Denna hänger i skolan.


Alla hundar är lösa här, och med en gnutta hundfobi är det inte roligt - för de är inte prec väluppfostrade, om man säger så. Skräckexemplet är detta: en lös schäfer! !!!! Såg den utanför supermercado (matbutik) & tog en stor, stor omväg. Aldrig i livet att jag passerar den, aldrig! De små vilt skällande är inte heller så roliga.


Mamma ville se en bild på mig - & här är jag under gårkvällen. Lättklädd i min jumpsuit från Bershka. Kramas med Ankis & hoppar omkring - enjoying the weather. Me gusta el sol! :)


Kära statyn. (en ful sak, ni håller med?) vet inte hur många gånger jag gått förbi denna gräslighet - på väg till stranden & Miramar. Tänkte att det vore trevlig att fånga den på bild. Jo, det är mycket, mycket mest rondeller här.


Än blommar det här. & jag verkligen njuter av de vackra väldoftande blommor. Visst, gräsmattorna här är inte det vackraste- de har inte den klargröna nyans man möts av överallt i Sverige. Men blommorna, det slår ingenting. Jag kommer allitid njuta av att kunna dofta på blommorna i september. Jag saknar inte den höstdystra Sverige. - & kom inte och säga att det är vackra färger. För vad slår rosa blommor? Just det - INGENTING!!!


Denna "grejen" går jag förbi när jag går längst strandpromenaden (& det är mysigt) & det ger mig allitd en liten hemlängtan! SIS - JAG SAKNAR DIG! DU ÄR MIN GUM GIM GAM VARE SIG JAG ÄR I SVERIGE ELLER SPANIEN, RIGHT? RING MIG!!!! (ska berätta en hemlighet för dig - men ring inte sent i kväll för då är jag icke hemma)


BARNDOMSMINNEN SÅ DET SKRIKER OM DET!
Till er som inte fattar - det är ett batteri i bollen, och när man sätter på den börjar den rulla. Småkul som liten.
Men jag undrar; vem köper den om den ligger avstängd i en bur? :s


JUST NU: slut för dagen & en trött Lena sitter i soffan. Ganska tomt här, faktiskt. De flesta har lektion.
Hem & plugga andragradsfunktioner, optik & spanska verb i preterium. Jippiii - låter som en trevlig eftermiddag *skratt*
IKVÄLL BLIR DET SPANSK FEST! Vi (elever på svenska skolan) blev inbjudna på någon spansk fest för ungdomar. Har ingen aning om vad som ska ske, men spännande ska det blir.

Hejdå!  LATER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0