Marknadslördag;

Hej Bloggen!

Hur är det? Med mig är det bra, är något otroligt trött bara. Har sovit halvstaskigt och drömt om Madrid.
Hde en bra måndag kväll - lite shopping (shoppingsmåndag - men inte så mycket, reafynande och det är alltid lika roligt!) Ska visa senare. Fick dock inte så mycket plugg gjort - får skärpa mig och vara flitig idag.

Nu går det omkring en man med FILMKAMERA här! Shit, vad gör han? Filmar oss? Går omkring & zoomar in. Filmar han mig? Jisses, jag har inte lust att vara med på spansk tv när jag sitter och datanördar mig. Nu stack han, men kameran är kvar. Det är rörigt här. Ja det är det.

Har haft svenska (isländska sagor, jippiii!!) & engelska.
Markanden i lördags med Nora & Alicia!
Varje lördag är det markand på ferieplatsen. På tisdagar är det frukt i fokus, medan det på lördagar är second hand som gäller - och som den second hand tjejen jag är lär jag bli en trogen besökare. Billigt & personligt! (vi snackar inte om second hand priser i sverige - tycker att det har blivit så dyrt sedan det bkev på poppis. Här kan man fynda för några enstaka euro bara.) Det blev en mycket lyckad förmiddag, verkligen. Solen sken. Senare på eftermiddag kom svennevädret, med regn bara ett par grader över tjugo. Synen på bra väder förändras - nu ska det vara över 20 grader. På kvällen drog jag in till Miramar & köpte en ny skolväska. Min svarta oversize hade gått sönder. Här kommer lite pics från lördagen (& världens sötaste kattunge i en spanjorskas hand)


Klockan elva & vi har just kommit till markand.
Alicia som suckar över att hon valt jeans (egentligen var det ju hon som gjorde the right thing) Hur som.. vi var glada och fyllda av förväntan. Markanden är ganska stor - och på grund av vädret var det inte så folkfyllt - det vills säga perfekt!


HÄR ÄR HAN/HON - DEN OTROLIGT SÖTA KATTUNGEN!
Enligt ägarinnan var han cirka 8 dagar & hade ännu inte hunnit öppna ögonen. Åh, så otroligt söt & liten att det finns inte ord. Det var lite läskigt att klappa den, faktiskt. Den var så liten & så skör. Och återigen; så otroligt, sötsötsöt!!!  ÅH. jag saknar Ophelius.. mi gato en Suecia.


Ibland kan man få lite "Sweden-feeling" även här i Spanien. Svenska tidnigar, tillexempel.
Det fanns även en bok som hette "Lär dig sticka från grunden" - och frågan är: hur stor är efterfrångan på svenska lär-dig-sticka böcker på spanska solkusten?


Nora & Alicia någonstans bland alla stånden.


Alicia.

Alicia & Nora kom hem tomhänta - medan jag fyndade en del, faktiskt.
Det blev en klännig på första ståndet vi kom till. Grejen var att Alicia fingrade på den - men eftersom att den satt bra på mig köpte jag det! Den gick på 2 euro



På tal om sammanträffanden- så sitter jag faktiskt här i skolan iklädd i den just nu precis. (& min favvo-napoleon kofta, lite second hand over me.. hehe...!) men jag gillar denna outfit & jag gillar min klänning!!! :) Eftersom att man inte ser så noga på bilden kan jag säga att den är mönstrad med små,små blå blommor. Me gusta mi vestido nuevo.


Här mitt andra fynd! Supersöt axelbandsväska i påsmodell. Massa paljetter utanpå formade som en påfågel. Känns unik och vacker, vacker vacker! Jag är mer än nöjd.
Tacka till Alicia som hjälpte mig att pruta ner den så jag fick den för 2 euro istället för 3. På markanden gäller det att pruta - ett perfekt sätt att spara lite pengar. Alla prutar.
Älskar den!

Och på kvällen blev det en tripp till Miramar - köpcentret - min skolväska hade gått sönder (sömmen losat på grund av tunga böcker!) Hade lite beslutsångenst innan valet blev denna:


Lagom stor, brun & finfin. 23 euro på dayaday. (en väskaffär med mycket fina väskor.)

Just nu; är jag gladglad! Biologi blev inställt och jag ska bege mig hemåt. Det är mycket plugg som väntar - so let´s make it done. Ganska mycket folk på skolan, men klockan är ju bara halv två.

Imorgon kommer bilder från Romaríon i söndags. (med extrem svenne-väder varning! okej. okej - det är typ mitt nya favvo-ord - men det är bara för jag slipper riktigt svenneväder)

TACK OCH HEJ! LATER

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja, det är härligt! Så konstigt bara att man kan må förjävligt en dag och nästa känner man sig i princip fullt frisk!

2009-09-29 @ 15:50:29
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Coneh ' Bloggen om allt och ingenting.

sv: OK! Vad är det som gör att du bor i spanien? :)

2009-09-29 @ 15:56:58
URL: http://chms.blogg.se/
Postat av: Leia

Vad ska du plugga?

Jag har städat klart så nu blir det lugnt ett tag. Ska bli skönt.

2009-09-29 @ 16:04:45
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Johan

SV Hehe roligt nja jag gör inte så mkt har pluggat ska göra mer plugg snart =)

2009-09-29 @ 16:48:51
URL: http://jojjestoltz.blogg.se/
Postat av: jenny

sv. Jag vet inte...I norra delen av världen iallfall xd



Åh vad mysigt, och fina saker! :D

2009-09-29 @ 17:47:27
URL: http://hallongubbe.blogg.se/
Postat av: maja

sv: tack så mycket :)

jag har varit jätteseg på att svara på kommentarer men nu har jag tagit tag i det, om du undrar vart detta svar kom ifrån helt plötsligt haha!

2009-09-29 @ 18:14:23
URL: http://majakaka.blogg.se/
Postat av: Haedil *HUMOR BLOGG*

vsg :))

haha tack :))

allt bra? :)

2009-09-29 @ 21:28:10
URL: http://crazyhumor.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

sv: hihi okej :) Tackar för att du deltog i min "fråga" haah ;D

2009-09-29 @ 21:34:18
URL: http://haidis.se/
Postat av: desereé

svar; okej, men bor du tillsammans med svenska, eller bor du helt ensam? men skolan då, är det spanska elever eller är det svenska? :p

2009-09-30 @ 13:47:15
URL: http://ddeseree.blogg.se/
Postat av: Patrik

Älska marknader:D:D

2009-09-30 @ 14:16:42
URL: http://putteisback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0