Romaría;

Hej Bloggen!

Just nu mår jag... sådär. Orkar inte ta upp någonting på bloggen.
Jag trivs jättebra på skolan. Det är verkligen fantastiskt folk där, och varje dag är rolig. Har fått otroligt bra vänner, och det är bra. Jag trivs i Spanien mycket och har inga planer alls på att återvända till Sverige.
Det är andra saker bara.. men det är utanför bloggen.

Har haft en ganska kort skoldag. Matte & fysik.. tufft. Opitk är inte roligt.
Under eftermiddagen har jag haft dans - & det är jättekul! Idag har vi börjat på en ny dans, och sen har vi rullat omkring på golvet likt spindlar. Det gjorde ont just nu, men nu, när jag sitter här känns det snarare skönt i kroppen.

Romarío söndagen den 27 september:
Jag visste inte alls mycket om denna "tillställning" utan att det var som en "förfest" till den riktiga ferían (som börjar på tisdag!!) Det var svenneväder i söndags - det vill säga regn, regn, regn! men nyfiken var starkare - man måste till feria-platsen bara för att se vad som händer. So I did, and here are som pics;


Nästan det första jag såg var denna stiliga spanska dam. Klänningen & hunden där framme. Spanskt så det skriker om det! Hon log bara när vi ville fotografera henne!


När jag kom mötte jag dessa flickor; Malin, Sofia & Sofia. Mycket trevligt! :)
(Är inte Malin söt i sin nya klänning? Jag tycker det!!)


Jag kan säga att det inte var så mycket, lite av en besvikelse faktiskt.
De bjöd på paella - en spansk maträtt som innehåller; ris, saffran och skaldjur. Eftersom att jag är vegetarian kunde jag inte äta det. Men jag joinade mina kompisar under middagen, stående i regnet.


De serverade paellan i stora, stora pannor - som ni ser på bilden.
Nora - vars värdföräldrar har någon kontakt med de som serverade paellan, jobbade faktiskt där. Fick en liten chock när jag såg det - men var självklart glad för att träffa henne! Hennes uppgift var att ge tallrikar till en tjej.


Det var många som ville smaka. Notera paraplyerna. Ja, det kan vara skitväder i Spanien. Men inte kallt i luften, dock.


Ännu en bild på allt folk. Impande att folk verkligen gick ut. Det är bra.


På hemvägen. Stack ganska snabbt pågrund av vädret.


När jag var på hemvägen såg jag denna annorlunda syn. Man brukar se/höra hästar här regelbundet... antar att det är för turisterna. Men då är det med vagn, och man betalar osv.. ja, ni fattar . Detta kändes inte lite konstigt.


Ja, de körde mitt på vägen.

Just nu: är det mycket folk här. Småttingarna har invaderat stället. För mig är det hemgång och plugg.

LATER.

Kommentarer
Postat av: Leia

Okej, lycka till med ditt pluggande!

2009-09-30 @ 15:15:41
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Sanna

gott med paella!



klart man kan!

2009-09-30 @ 16:15:00
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: jenny

Fian bilder! Och gott :)

2009-09-30 @ 17:25:10
URL: http://hallongubbe.blogg.se/
Postat av: karolinajonsson

härliga bilder :D

2009-09-30 @ 18:26:33
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: Johan

SV Jag går i årskörs 4 =)

2009-09-30 @ 21:28:23
URL: http://jojjestoltz.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

sv: hihi tack :)

2009-09-30 @ 23:37:31
URL: http://haidis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0