Salsa-kväll;

Hej Bloggen!

Puh. Har precis haft dans & gestaltning - har valt det som iv. (individuellt val) Tror det kommer att bli jätteroligt - läraren verkar verkligen superbra! Idag fick vi göra egna "smådanser" - roligt.

Jobbig dag annars. En hel del krångel här i skolan, om man säger så. Nu känns det okej, allting verkar fixa sig.

På tal om Sverige börjar det redan te sig som en annan värld - liksom; "shit han var i Sverige i helgen" det finns men inte i närheten. Det som sker i Sverige rör inte mig, om ni förstår vad jag menar. Jag har inte hemlängtan än, jag trivs riktigt, riktigt bra här. Fast det är klart att det finns delar i Sverige man saknar & just nu är det SVENSKT KAFFE! Svennar, där uppe i norr - DRICK & NJUT! (spanskt kaffe är inte alls lika gott)

Salsa igår kväll med en hög trevliga flickor. En mycket uppskattad & rolig kväll. Nu funderar jag på att börja.
Ja, lektionen vad på spanska, och mitt språk är verkligen begränsat - men man kom in i det ganska snabbt, faktiskt. Inga problem alls, men i början - ja, det var stelt.

Lite bilder:


SKUTT - barndomsnalle jag fick som åttaåring. Han kommer från Jysk, faktiskt (konstigt, I know)
Igår var han med om en serie otrevliga händelser - vilket ledde till det ena & det andra & nu sitter han i duschen & luktar fresh gurka.


I HAVE A BIT OF SWEDEN IN MY POCKET.


På väg till dansen - Nora & Alicia.
Nora är sjukt stressad - skulle möta de andra bara några minuter senare. Jag & Alicia gick betydligt långsamare.
Alla var så fina - kjol, klänning och så kom jag där med värsta tränings-byxorna & storticha - jag kände mig fuuuuul! Jag vill också ha en fin kjol att dansa i, typ Alicias i leopard.


SOFIA & ALICIA I MATCHANDE OUTFITS


Framme vid dansskolan - Bailaconmigo.
Stress, stress & stress. Vi trodde vi var sena. Det var vi inte & vi skratta åt att vi var svettiga innan dansen börjat. Väldigt litet var det inne, faktiskt. Salen var desto större.


Väntar & tittat på gänget som dansade Funk.

Hur det gick? Bra, förrutom att jag fick dansa med en gammal, stel spanjorska - hennes armar & ben var som pinnar & hon slet i mig så det gjorde ont. Det var tjugo tuffa minuter & jag fick till & med tänkta "jag är inte här, inte närvarande" det gick utmärkt tills jag trampade henne på tårna och hon slet ännu hårdare i mig. Det var inte roligt.



DANSSALEN

JUST NU: folk överallt här på skolan som pluggar Svenska C.
Solen skiner & jag är trött, trött, trött. Hemma väntar kaffe & lite mer plugg.
Vad som händer senare vet jag inte, - kanske tar jag det lugnt. Kanske går jag ut och går- allt beror på vad jag orkar & hur jag mår.

Ha det fint!

Later.

Kommentarer
Postat av: sannasvenzon

har inte läst din blogg, men varför ska du flytta till spanien?=)

2009-09-23 @ 15:41:05
URL: http://sannasvenzon.blogg.se/
Postat av: jenny

Snygga kläder :D Och fin header! Har du det bra där borta?

2009-09-23 @ 19:43:31
URL: http://hallongubbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0