Allmänna meningslösheter;

Hej Bloggen!

 

Medan jag väntar på inspiration (och att det ska lätta upp i skolan så jag kan sätta igång med skrivandet) fyller jag i meningslösa listor och tar ego-bilder.

Vad säger nu, ganska bra, va? Gapskratt.

 

10 favoriter

Färg: Rosa, men velar lite åt ljus aprikos. Och så gillar jag baby-blått! Äsch, kör på söta pasteller.

Mat: Hemlagat (av mig)

Band: Vet ikke.

Flm: Titanic skulle jag säga. En tidlös klassiker som alltid berör. Var ett tag sedan jag såg den inser jag nu, dags att sätta in skivan i dvd-spelaren!

Bok: Kan inte välja en favorit av alla böcker som jag har läst.

Sport: För mig är det antigen gym eller löpning som gäller. Individuell sport, jag avskyr pressen som uppstår i lagsporter.

Årstid: Sommar!!

Veckodag: Fredag – helgen står i porten. Det vankas roligheter och två sovmornar väntar. Underbart! Finns ingen härligare känsla än den en fredagseftermiddag då man lämnar skolan.

Glassmak: Vanilj, skulle jag tro.

Tid på dygnet: Kväll! Antingen vankas det äventyr eller så sitter jag framför desperate housewives med jordgubbar och te.

 

9 för tillfället

Humör: Nja, kan varken påstå att jag är glad eller ledsen. Lite smådepp för det är så mkt i skolan, och såklart: både läs och skrivsugen.

Smak: Jordgubbe.

Kläder: Min rosa cup-cake pyjamas.

Bakgrund: På datorn? Mitt motto ”en liten del i taget och du kommer långt”

Nagellack: Naturell. Borde måla dem, ska måla dem. Till helgen kanske. Är sugen på rött; får köpa rött nagellack!

Tid: 22.38

Omgivning: Mitt rum hemma i Funkan.

Irritationsobjekt: Matte D.

 

6 har du någonsin

Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej.

Brytit mot lagen: Inget allvarligare än att jag cyklat utan cykelhjälm och att någon godisbit slank ner i fickan när jag var liten.

Blivit arresterad: Inte än så länge.

Badat naken: Ja.

Varit med på TV? Nej, men det är något jag hoppas få vara med om i framtiden.

Kysst någon du inte känner? Ja.

 

Tre personer

Du kan berätta allt om: pappa, syster & Matilda.

Du tycker om: Detta var inte snällt; jag tycker om alla mina vänner/familj!

Du inte gillar: Den detaljen kan jag utelämna bloggen från.

 

Två val

Kaffe eller te: Det vet ni!  Eller ska jag behöva ta det igen?

Vår eller höst? Vår, då ligger hela härligheten framför en.

 

En önskan:

Att allt helt plötsligt ska klaffa!





Haft matteprov nu kl 08.00 imorse. Och jag lovar – en timme tidigare känns. Bland annat för att det var kallt 07.15 så sitter här i kofta och jeans = värmeslag nu när jag ser en fet sol utanför. Men provet kändes OK, skönt att det är över.

Nu är det fysiklektion varav prov månd. I eftermiddag vankas det danslektion + info ang balen den 22 maj. Jag tror att jag ska gå, men får höra mer sen.

Ikväll blir det gymmet. Najsigt! Känner mig faktiskt taggad för det! Jag gillar att träna om kvällarna; det ger energi – jag sover bättre och orkar mer i skolan. En god rytm, testa själva vettja!

Men först ska jag börja plugget inför måndagens två prov – nämligen fysik och spanska direkt efter varandra. Roligt? Nja, men efter det verkar det (nu vart fall) lätta upp lite.

Ha en fin onsdag!

                                                               

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0