Brist på fyndig rubrik;

Hej Bloggen!

 

Idag är det torsdag. Det är skönt. Det betyder snart helg, vilket är skönt. I helgen är det invigning av skolans aula på fredagskvällen och på lördag utflykt till Sevilla. Vet icke om det blir utgång. Det beror på om Domme & Lisette orkar, de åker nämligen till Marocko. Kom igen tjejer, jag vill! Insåg att det var läskigt länge sedan, är tagg!


Mådde inte så bra igår, men på grund av den långa ledigheten i Sverige drog jag mig till skolan för matte och fysik. Vad händer under fysiken? Jo min mob börjar ringa som en toker. Jag kör taktik; ignorera det . Då brukar det vanligviss rinna ut i sanden, mobben slutar ringa. Men vi var 5 st., så ganska snart hamnade alla blickar på mig medan mobben ringde högre och högre. Riktigt pinsamt var det. Vem var det som ringde? Sis! Hon ringde i normal tid sedan, runt tresnåret och jag frågade varför hon för tusan ringer kl 11.00 en onsdagsförmiddag. ”Jag ville prata!” Trevligt att hon vill det, självklart, men var det så viktigt att prata med mig just den tiden. Aja, hon har gjort det ett flertal gånger men det har aldrig blivit av att jag svarat den tiden. En gång ringde hon till och med under svenskaprovet och så har hon drabbat matten en gång. Haha, blir smått galen på den människan men ändå sjukt underhållande i en småtråkig vardag. Glömmer alltid att sätta på ljudlös!


Fjonk.

Igår gick jag hem tidigare. Mådde som sagt inte finemang, blev sömn sömn, en mini-siesta så att säga. Min värdmamma var jättegullig och kom in med en skål jordgubbar och uppmanade mig att brygga en kopp kaffe (jag hade sovit i 2 timmar då – men så sjukt skönt det var!)

 

Idag är det torsdag – slutar tidigt! Men det är äckligt mycket just nu. Spanska, kemi, matte… och nationella i svenska nästa vecka! Jisses, nu börjar jag bli nervös. Skrev klart mitt tal igår, ska göra ett pm i eftermiddag. Det känns bra, följde Noras råd om att hålla det personligt. Nu blir det öva öva öva och öva lite till, så ska det nog gå.


                                                                  

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0