En tjuv är lös!

Hej Bloggen!

 

Jäklar vad det där horoskopet har rätt… shit, man blir nästan rädd. Jag tror ju inte på det egentligen men just detta horoskop har fått mig att tappa hakan gång på gång.  (jag tänker fortfarande inte säga vilket) Hur som stod det att jag skulle drabbas av en plötslig förändring på den ekonomiska fronten/ vad jag ska köpa/ vilket tvingar mig att tänka om. Och det skedde igår. Inte något roligt utan något som fick mig att skrika av ilska, stå utan för skolan och stampa, sucka… varför ska allt ske mig!?!

 

Någon idiot på skolan stal nämligen mina vita ipodhörlurar. De var relativt nya, tre veckor och av den nyaste modellen. Stöldbegärliga är de nog i och med de enda kostar runt 300 pix. Tur i oturen blev jag inte av med kamera/mobil/ipod/VISA-kort vilket hade varit typ en miljon gånger värre (hade det varit visa-kortet skulle man lika gärna kunna hänga sig direkt) Nej, men illa nog.

Fy fan, du din tjuv. Så otroligt lågt att jag inte finner ord. Du är en urusel och vidrig människa. Jag vet inte vem du är men det skrämmer mig att det finns en så otroligt dålig person på skolan.

 

Dock är saken så att jag är beroende av mina hörlurar – musik & film på datorn – jag behövde nya direkt! Så på kvällen drar jag till Miramar. Men nej, där fanns inget. Så kl 20.00 springer jag till El Corte Inglés (stort köpcenter där allt finns) som jag trodde stängde 21.00 (men de stänger 22.00) hur som helst – jag skulle ha de där hörlurarna – och El Corte Inglés var mitt enda hopp om jag skulle slippa åka till malaga. Jag höll tummarna så de gjorde ont samtidigt som jag sicksackade mellan vilda bilister.

Räddare i nöden? Ja, igår blev jag räddad av ett köpcenter. Igår älskade jag denna byggnad en stund. 

Efter en del krångel med att hacka mig fram på engelska med en spansk försäljare betalar jag för härligheten. Då var jag glad. Då kunde jag andas ut. Kvällen och morgondagen räddad!


Mina älsklingar. Jag fick kämpa för er men nu sitter ni perfekt i mina öron. 

En tjuv är lös på Svenska Skolan! Usch, vidrig människa som får mig att må illa. Uppmanar alla att vara försiktiga med sina saker i framtiden. Själv ska mina hörlurar knappt lämna väskan i framtiden.

Jo, så har jag betalt 40 e för balen idag. Den 22 maj smäller det! Roligt!


                                                                      

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0