Feria internacional de los pueblos;

Hej Bloggen!

 

Idag är det den 29 april och vet ni vad som händer då?

Jo, det ska jag tala om – det är nämligen dags för detta:

Feria internacional de los pueblos. Fuengirola. 29aprl – 2maj. 

Vad är det som händer?

Jo, i 4 hela dagar ska den lilla staden Fuengirola uppleva 33 nationer från alla världens hörn. Syftet är att hylla den mångkulturalitet som finns här. Varje nation tilldelas en peña – där komer det vankas mat typisk för landet, dans och andra aktiviteter som kopplas till landet ifråga. Låter spännande, huh? Nej, går inte att förneka att det ska bli intressant. Antar att Sverige också har en egen peña i och med det höga antalet svenskar här – vore ju lite av en skandal annars! Klart att jag ska kika in där. Annars vet jag inte vilka länder jag är mest nyfiken på. Men jag ska ditt i alla fall en kväll (blir nog bara en i och med allt plugg) och då får jag se vart jag hamnar. Men åh! Vad roligt det ska bli!


Förberedelser. Tjusigt? Tycker jag i alla fall.


Tält reses för roligheter.

NP engelska B nu på förmiddagen. Skriva en arbetsansökan till en sportaffär. Äckligt tråkigt tema. Gick sådär, är snarare glad för att det är över. Nu är det bara 2 np kvar – english speaking på tisd och listening and reading på fred.

Även fast jag är glader inför ferian – avbrott i vardagen – är jag inte hundra procent bra bra. Varför? Var astaggad och pluggade fokuserat på matten igår. Vad leder det till? Att jag ligger efter i fysiken (prov på måndag!) och glömde helt att det argumenterade talet pm ska vara inlämnat imorgon! Sedan är meningen att jag ska ha spanskaprov på måndag men det är omöjligt, går inte. Får prata med läraren, annars kommer jag inte. Fysiken är mäktig nog så den vill jag fokusera på. Kan inte påstå att rörelsemängd är wow roligt. Åh, vad trist min blogg är – känns bara som att jag skriver om mitt plugg. Byta namn till www.lenaipluggland.blogg.se?

Sorry, men jag måste stå ut till 18 juni och sedan skiner solen återigen i Lenaland och jag flyttar ut från pluggland för att bostätta mig i sommarlovsland.

Avlägset men ack så underbart…

Ska hem & skriva argumenterande tal!


                                                                     

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0