Glad/ledsen - eller var det tvärtom?

Hej Bloggen!

 

Det har varit en händelserik söndag som började med att jag efter joggingrundan blev utelåst i 40 minuter – och här snackar vi om 40 horribla minuter. Jag frös mig alldeles förfrysen i den nivån att jag fick dra till med biologilärarens råd att när man fryser stoppa händerna under armarna eftersom att det är den varmaste platsen på kroppen, och det är sant. Det var en värmeskjuts i hela kroppen.

Och vet ni vad? Mamma sov! Hur f** kan hon göra så? Den v*m* borde skämmas. Tvi!

 

Senare på kvällen träffade jag två gamla klasskamrater från nian, Rebecca och Sara (eller Rebeccis och Saris om vi kör min –is grej!) Det kändes verkligen som att tiden stått stilla, allt var så självklart och normalt. Spec är jag glad för Beccas skull som öppnat en egen butik med inredning. Shit vad fint det var och hon hade hur mkt som helst! J Är verkligen kul att hon har lyckats så pass bra, måste vara hur mkt jobb som helst med en egen butik. Men kvällen spenderades hos Sara tittandes på en massa gamla pics från 7-9:an och shit vad jag garvade. Tiderna förändras verkligen, men man får nya minnen genom att se bilderna!

Med anledning av konstveckan (som alltid är nu omkring påsk-tider) så har denna … ”sak… satts upp mitt i K-stad.  Min första tanke var soppsäck, andra michelingubbe. Men går man hela vägen fram ser man att den bär namnet ”el bébe grande” – den stora bebisen. Enligt Rebecca ska man titta på den och avgöra om man tkr den ser glad eller ledsen ut – vad titta på bilden nu; vad tycker du? Om du tycktde den var glad är du ledsen och viseversa. Kul va?

 

Men jisses, klockan är mycket mycket och jag lyssnar på konstig musik på spotify, någon robot som sjunger…& med tanke på det borde jag natta, känns mest rimligt. Kan också avslöja att jag har en rolig videoupdate på G + en fotosession med anledning av just konstveckan!


Stora dunderhälsningar till Saris & Becca!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0