Gyllene traditioner;

Hej Bloggen!

 

Vet ni vad jag tycker om? Jo, riktigt fina klassiska traditioner! Sådana som gör en glad, glädjespridande, roliga. Påsken har i princip försvunnit, och på ansiktsboken kan man hitta anti-klubbar. Men trots det tycker jag att vi kan plocka ut glädjeklimpar ur högtidligheterna… vi behöver inte prec klä oss i svart under långfredagen och sitta hemma och gråta, men vi kan ändå värna om våra traditioner.

Men självklart finns det gränser. Jag stör mig riktigt mycket på generation äldre som tjatar om ”påskkärringarnas godis” – de är slut, slut , finito! Ingen är påskkärring nuförtiden. Idag gäller skrämmselfaktor i okt/nov månad.

 

Men äggjakt tycker jag är ett trevligt inslag. Spec när det var svårt att hitta den först, och att leta var en liten utmaning. Pappa hade lyckats gömma det riktigt svårt… i en tom godispåse! Det var faktiskt inte helt väntat.

Vad kan det vara i?

Ett USB-minne! En fantastisk överraskning mig som gjorde mig glad glad.

Förvånande?
Grejen är att jag inte har internet i Spanien, så ett USB-minne innebär en möjlighet att ladda hem fler filmer inför Spanien. Fantastiskt. Så bokstavligen var inte gåvan ett USB-minne, utan 10-12 filmer. Håller på att ladda ner film nu… synd att tankafett har lagts ner. Den nya är inte lika 100 % men den duger den också.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0