Tillbaka i Spanien;

Hej Bloggen!

 

Jag är tillbaka i Spanien. I skolan, allt är som vanligt, så som att det aldrig varit något annat, och i eftermiddag väntar en idrottslektion. Jag hatar måndagar och jag hatar att tiden går så fort när man inte vill det, när man vill att den ska stanna upp så man bara kan njuuuuta, men så bra är det aldrig. Nej, nu ska jag inte vara allför dyster, det är fint att vara tillbaka också. Solen skiner och jag möts av 18 grader och klarblå himmel klockan nio på kvällen. Det är inte pjåkigt och jag älskar att kunna kasta av mig dunjackan efter endast 3 timmar.

 

Resan igår gick bra. Flyget var i princip tomt, och jag hade tre säten by my own. Det var mys; man slapp oroa sig för toa-krångel och utrymmesbrist. Inte särskilt miljövänligt dock. Avskyr att flyga och har en liten flygrädsla. Dessutom kan jag inte prec påstå att den har blivit bättre efter den fruktansvärda olyckan i Polen häromdagen, 97 pers + presidenten. Ajaj…

 

När jag först kom hem fick jag verkligen utomlandskänsla. Antar att det beror på kontrasten, för nog är det spanska hemmet annorlunda. Mer öppet, mindre… inte opersonligare utan mer oindividuellt. Familjen är en, dessutom en mer utomhuskänsla. Lätt att ta sig in via ytterdörren, inga långa korridorer, och sedan är golvet is varav man ständigt bär skor.



Jag igår. Förmiddagen hemma. Galet vad allt går snabbt.

Älska piercingen<3

Up in the air!


Väntar mig; 3 timmar flygresa varav jag drabbas av pinsamheten att dra mina fingrar genom mannen i sättet
framför mig ´s hår. Sedan erbjuder han mig en macka med bacon.





Hej Spanien! Låt oss hoppas på en trevlig tid tillsammans. Gärna minus några blajiga händelser från vintras.




Hej flygplatsen och málagas nya terminal 3. Insåg att den var skrämmande lik Madrids. Shit, till och med gaterna var i samma design. Vad är detta; wannabe storebror?


Vänta på tåget med feta väskan. Har redan upplevt den spanska hjälpsamheten. En riktig snygging hjälpte mig med väskan vid Funkans tågstation!


Imorgon är det engelskaprov, och så ska jag packa upp. Där har ni min måndagskväll. Jo, jag ska jogga också. Det är skönt att vädret är behagligare här för utomhusaktiviteter.

                                                                        
LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0