En smärtsam måndag;

Hej Bloggen!

 

Min första dag i Spanien var en riktigt jobbig dag. Har hela dagen plågats av en vidrig huvudvärk; ni vet dem i kategorin att inte ens Alvedon biter på dem…addera sedan den vidriga sporten vollyboll (jag fattar mig inte på det – det gör ju för tusan bara ont, mina underarmar är röda och ömma och det är inte värt det för att studsa en boll på sanden) Tacka snarare att jag överlevde gympan, fick lite panik prec innan vi skulle spela match. Ville seriöst gå därifrån; eller ropa till min idrottsläraren ”kan du tvinga mig till denna tortyr vecka efter vecka? Tvinga mig att stå här och göra detta vidriga!?!!” Det finns inget värre än gympa. 2 månader kvar – YES! Hellre dör jag än väljer b-kursen som eget val. Ja, jisses… and hey vad jag inte kommer att sakna det.

 

 Skolan var tråkig, jag är så trött på den att ord icke finnes. Nora berättade på morgonen att jag ska ha nationellt prov i svenska på tisdagen (idag!!) Jag skulle skriva ett tal med temat relationer. Pm skulle vara inlämnat månd 12 april, och jag skulle alltså redovisa idag. Shit, ibland förstår jag mig inte på vissa saker; varför hamnade jag i grupp nr 1 idag när det finns tre andra grupper? Jag kan inte hålla det idag. Det är omöjligt eftersom att jag inte fått häftet, instruktioner… nu blir det att stressa ihop något, kan bara hoppas jag får uppskov till nästa tisdag så jag hinner få det någorlunda sådär. Ja ni fattar, incidenter som denna och dessutom gympa får mig att tröttna på skolan att jag vet inte vad. Åh!

 

Dock fanns det några bra saker. Dels har min tunga blivit riktigt bra. Jag kan slicka mina egna läppar och tänder. Den är dock visserligen fortfarande öm, men jag kan äta med hela tungan utan att bara förlita mig på sidorna (munnens hörn) Så var jag hemma hos L & D en snabbis på kvällen. Det var mys. Vi satt och snicksnackade en stund om lite allt möjligt. Var ju en del att ta igen efter tiden i Sverige, och Domme bjöd ju på en liten ”synd” nejdå… jag bara skojade… haha!

 

En annan bra sak är denna nya älskling:

Min nya plattång från GA.MA. Visserligen prisklass dyrare, men så jäkla värt det. Här snackar vi om en riktig plattång! Så vill ni köra platt och är på jakt efter en tång – haffa denna hos närmaste frisör! (den är värd att betala för)

Vem älskar inte sådant här ”bubbel-plast” Det är något spec med att klämma sönder dem, höra det välkända ”ploppet” Haha… ja, ibland har man för mycket fritid (undrar hur det kommer sig i och med att det är grammatikprov dagen efter) men något tillfredsställande är det allt.

 

Aja, wish me luck med det engelska grammatikprov. Lägligt tajmat att ha det samma dag som den spanska otursdagen… tisdagen den 13. Men på något sätt går det nog.

Hey – ikväll väntar sista avnittet av desperate housewives säsong 1, och på eftermiddagen ska andra säsongen införskaffas! Tack sis!!

                                                                      
LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0